Gå til innhold

hva koster frisørtimen EGENTLIG!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir så irritert over frisørsalonger som annonserer med en fast pris. det blir ALDRI det beløpet som jeg hadde tenkt.

hvordan kan de få til en pris på 1300kr for striping når de annonserer at prisen er 620kr.??????

selvfølgelig skal de føne håret, ha litt styling i det. trodde virkelig at det ingikk i prisen. skal man løpe ut med bløtt hår og se verre ut enn før man gikk inn??

noen tips til hva man kan si til frisøren før man setter seg i stolen?

ikke så kult å stå der når man skal betale med for lite penger.

Skrevet

Når det er striping av hår,er nok startprisen 620. For kort hår med hettestriper..

Om du har langt hår og har lagt foliestriper,slapp du billig unna om du både fikk styling og tørk i den prisen!

Men ja,frisøren skal informere om at ALT koster ekstra.. Hårkur, tørk, eventuell forming eller utglatting, styling osv osv...

Hilsen frisør

Skrevet

Jeg har selv jobbet som frisør og mener at det hele blir for latterlig. Mange som velger å gå ut med delvis vått hår, uten styling osv...

Hvordan skal da kunden se resultatet? Heller ikke frisøren får se det ferdige resultat...

* Hvis man skal få solgt fler produkter, så bør man prøve ut produktene gratis på kunden.

* For å få en fornøyd kunde, så fullfør jobben du har begynt på. Det vil også si at kunden får fortalt hvordan man skal stelle frisyren.

* For å unngå unødvendig slitasje på saks og annet utstyr - gi kunden gratis vask av hår. Dessuten er det vanskelig å klippe er urent hår, og resultatet ser ikke like bra ut.

Har mange fler meninger, men lar det være. De fleste frisører må bare følge reglene hos den salongen de jobber på.

Skrevet

ja da blir det litt feil at de annonserer for en pris som ikke er den prisen.

kan ikke frisørene annonsere med en ferdigpakke da? jeg betaler gledelig 1500kr for et perfekt resultat.

eks: vask ,klipp, striping for langt hår 1500kr

det er sikkert mange som er uenige med meg, men jeg føler meg alltid litt lurt.

hahaha... huff ja..

når du sitter der ved vasken og frisøren spør om du bruker balsam, så sier du ja. så klæsher hun oppi en dæsh, og det blir 40kr ekstra. så når du sitter ved speilet med vått hår,så spør hun om hun skal ha i noe styling og føne det?? hellooo lissom.. hahaha..

Skrevet

Tror ikke jeg har sett på prislisten hos frisøren på årevis. Erfaring har lært meg hva dette koster. Jeg betaler minst 1500kr for klipp og strip.

Skrevet

hvis du har gått til en frisør som SPØR deg om du bruker balsam, hadde jeg byttet frisør.

alle frisører burde vite at balsam er høyst nødvendig på alle lengder, hårtyper, fasonger, gutter og jenter. shampoo åpner opp skjell-laget for å rense håret, da Må man bruke balsam/conditioner for å lukke det igjen. man kan også selvfølgelig tro på at kaldt vann gjør det meste av jobben etter shampoonering, men dette er heller ett sjokk for hårstråene. om man syns balsam gjør håret tungt, flatt eller fortere fett, er det viktig å finne den rette balsamen får ditt hår og din hårtype. blir håret ditt fort fett, er det ikke balsamen som nødvendigvis som må skiftes ut, men kansje shampooen eller måten du vasker håret/hodebunnen på.

skjønner godt at det kan være frustrerende for kunden når vi frisører setter en fastpris og det ikke blir den prisen, for tro meg, det blir ALDRI den prisen hvis ikke du ber om det. de fleste frisører er spesielt opplært i MERSALG. da dette er veldig viktig for de fleste fordi de jobber på provisjon. uansett hva frisøren spør deg om, vask, tørk, kur, føn, etc. så vil det koste ekstra, vi spør aldri for å være hyggelige, men det kan godt hende vi spør fordi håret trenger det (f.eks. kur)

etter en kjemisk behandling av håret, er det høyst nødvendig med en kur, så hvis frisøren spør deg om du vil ha dette så er det IKKE gratis.

Skrevet

Jeg tror det er stor forskjell på frisører rundt om i landet. I de atore byene og på kjente kjeder koster det nok mye mer enn på småsteder. Hvis du betalte 1300 kun for fargin/ striping syns jeg det var dyrt. Men hvis du fikk med klipp var det helt grei pris. Billig neste for Oslo hvertfall. Sist tok jeg ettervekst, striper og klipp, 1650 kr.. Syns det er litt dyrere for hver gang.

Enig i debatten over her at man bør få shampoo, balsam og stylingprodukter inne i prisen. Hvis noen velger å ikke føne håret å gå ut m vått hår bør de få lov til det. Jeg har til dags dato aldr vært fin når en frisør har fønet håret mitt (eh, et par ganger kanskje men ikke ofte) Jeg greier det best selv.

Skrevet

man må bruke balsam?? jeg har langt hår til ca bh lukkingen, og bruker alterna sine produkter. men bruker kun shampoo, og kurer håret en gang i bland, dette da mitt hår er så glatt og fint at jeg ikke trenger balsam. bruker jeg balsam blir håret "fett" samme dag. jeg har flere veninner som er frisører, og alle har sagt det samme.

Skrevet

Blir helt sjokkert over hvor mye folk betaler for frisør jeg..

Selv betaler jeg 700 kr for klipp, farge og striper, og dette er i en frisørsalong! Jeg blir også knallfornøyd med resultatet.

Skrevet

Er frisør å må si jeg skjønner at folk blir frustrerte over prisene.På salongen der jeg jobber,spør vi kunden grundig ut hva H*N vil ha gjort,om det skal fønes gjennomtørt,slettes,krølles eller hva det enn måtte være...Så slipper man at kunden ikke vet helt hva den betaler for..Vi har di kundene som kommer inn med tørt nyvasket hår å insisterer på å ikke få håret vasket før de klippes,å det er jo helt greit det,ingen kan jo tvinges hvis di absolutt ikke vil,en slik klipp tar kortere tid en å vaske kunden i håret 2 ganger med shampoo å så ha i etterbehandling,klippe føne slette å så stayle,prisen kommer ann på tiden!!!Sånn er det bare...En kunde man bare setter i stolen å klipper uten noe extra betaler mindre enn dem som får hele "pakken".MEN,er man lei av å ikke "vite" hva man egentlig betaler for når man er hos frisøren,sett opp pris på forhånd å si det er det jeg vil ha å det er den prisen vi nå er enig om,da slipper dere å bli anbefalt kurer eventuelt hodebunnsmasasje under behandlingen...Som da ØKER prisen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...