Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Hvor er vi i ruta. Ser at flere har blitt rugere i går og i dag. Hva er status på oss som skulle ha uttak denen uka?

Jeg fikk satt inn 2 av 3 befruktede egg i dag, og gikk rett til akupunktør i håp om at den type behandling også kan ha positiv effekt. Er en positiv skeptiker, for å si det sånn... Skader ihvertfall ikke. :-) Blodprøve 19. desember blir forhåpentligvis årets julaften!! :-)

Noen som har fått avbrutt forsøket? Jeg har også opplevd det tidligere, og det er like trist som en negativ test.

God helg til alle!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136240623-uke-49-gjengen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min akupunktør sa at det var fint med en behandling enten samme dag eller så fort man får det til, og det blir jo mandag for deg, da. :-) Jeg skal tilbake for ny akupunkturbehandling på mandag, for hun sa det var fint med en oppfølging etter 3-5 dager.

Så kjekt å lese at så mange av dere ha fått satt inn egg og blitt rugere denne uken.

Selv så fikk jeg avbrutt forsøk, og som vannmamme skriver så kan det være like tungt som neg. test. Men en gang tenkte jeg ikke tanken på å gå i gang med nytt forsøk, tenkte at hvis det skal være så tungt med avbrutt forsøk, så kan jeg ikke tenke meg hvor tungt det vil være med neg. test... Men hvis det er omtrent det samme (vet at sånne ting aldri kan sammenlignes) så skal jeg klare et nytt forsøk. Har jo tre igjen i det offentlige, kan jo ikke sitte på gamlehjemmet å angre på at vi ikke benyttet oss av dem :-)

Denne gangen var det jeg som dro ned statestikken, men nesten gang er det jeg som er litt heldigere i den gruppa jeg blir med i :-)

Lykke lykke til jenter

Annonse

Jeg fikk satt inn 2 egg lørdag. Ble litt paff når legen ville sette inn 2... Og grunnen var at kvaliteten ikke var optimal....pga svært dårlig sædkvalitet. Som legen sa det; "de står ikke akkurat til 20 i stil..." Fikk jo ut 11 egg hvorav ingen ble befruktet med ivf, mens 5 ble befruktet med icsi.

Så ble litt nedstemt nesten, siden det var så dårlig kvalitet. Men har bestemt meg for å slappe av og håpe på det beste!!!!! Ifølge legen var det 30-35 % sjanse for graviditet.

Test den 20. desember:-)

Lykke til jenter!!!!!!!!!

Klem!

Heia alle sammen :-)

Jeg fikk satt inn to egg på mandag, og venter nå i spenning i litt over en uke til ;-)) Har egentlig ikke så store forhåpninger siden livmorslimhinna mi er så tynn, men får vel bare prøve å holde håpet oppe ;-))

Lykke til alle sammen !!!! :-)

klem :o)

Hei alle sammen!! :o)

Her var det jammen stille...Har dere gått i ruge-hi hele gjengen :))

Jeg er på rugedag 8 i dag.. ikke et eneste symptom så lang. Bortsett fra sopp i skjeden grunnet crinonen. Har egentlig ikke helt troen her, men hvem vet hva som kan skje?

Når skal dere teste?? Jeg har testet pos på dag 11-12 tidligere, så jeg snik-tester vel til helgen tenker jeg :-))

Fortsatt lykke til alle sammen ;-)

Klem

Hei, jeg svarer pa denne, jeg ogsa. Jeg har en datter som kom pa forste ivf-forsok, og ruger na pa 2 egg i det 4. soskenforsoket. Jeg har alltid satt inn 2 egg fordi kvaliteten pa de befruktede eggene ikke er optimal. Nar det er sagt, sa fikk jeg jo et barn pa 2 "mindre gode" egg, sa det betyr jo faktisk at det gar an.

Da jeg var pa samtale i september etter et avbrutt forsok, sa legen at dersom jeg ikke allerede hadde fatt barn, kunne hun kanskje vart tilboyelig til a si at sjansen for a faktisk bli gravid etter 3-4 forsok kanskje ikke er sa stor. Videre sa hun at det at jeg faktisk fikk barn, gjor det hele sa komplekst og at det egentlig er umulig a si noe som sannsynlighet for det aktuelle forsoket.

Det er godt hap for oss som ikke har topp kvalitet ogsa!! :-)

Tusen takk for svaret vannmamma.-)) Det gir håp at andre har klart det!

Ja det er komplekse saker dette gitt!! Legen sa at de vet jo ikke hvordan sædcellen ser ut inni, med gener og sånn. Så selv om de ikke klarte å befrukte egget ved hjelp av ivf, så kan det jo hende at det er håp for det. Våre befruktede egg var bare to-delt, de hadde helst sett at det var fire-delt. Vi fikk ingen på frys heller.. Hos oss er sædkvaliteten problemet. Hvordan er det med dere?

Merket du når du "mistet" det ene egget den gangen du ble gravid?

Annonse

Hei igjen,

Da jeg fikk datteren min, satte de inn et 2-delt og et 3-delt. Jeg har aldri fatt noe pa frys. Det forrige forsoket ble avbrutt, men gangen for det, satte de inn 4- og 2-delt. Skulle onske jeg var overtroisk, for na satte den samme legen inn "samme type" egg som jeg ble gravid pa.

:-)

Hos oss er problemet varierende sadkvalitet og litt pcos hos meg, noe som gjor at vi har problem med timingen pa naturmetoden... Pa det ene forsoket hadde vi kombinasjon av icsi/ivf, ellers har vi hatt bare ivf.

Jeg var pa ultralyd i uke 8 og fikk pavist 1 foster. Hadde ikke merket noe som helst i forkant, bortsett fra kvalmen da... :-)

Fortsatt lykke til!

Heia dere :-)

Jeg fikk nok satt inn to pga alder. Jeg er 40 år, og tror de ofte setter inn flere egg ved høy alder. Mine hadde også god kvalitet, det ene 4 delt, det andre 5 delt. Det som ikke var så bra var tykkelsen på slimhinnen, så det gjenstår jo å se om de klarer å klore seg fast på 5 mm :o))

Klem

Sååå stille dere er :o)

jeg testet selvfølgelig negativit i dag også, dag 13. Så da kommer sikkert mensen i morgen. Det blir nok sikkert en mnd pause til vi setter i gang med forøk nr to.. enda mer hormoner..sukk :-)

Ønsker dere andre fortsatt lykke til, og håper på mange positive tester!!

Klem

Leit a hore. Jeg har vart rimelig optimistisk denne gangen, men i dag har jeg ombestemt meg... Na gruer jeg meg mest til resultatet... Er 10 dager siden uttak og testdagen narmer seg... Sukk...

Mitt lille ivf-mirakel pa 2,5 ar sitter ved siden av meg og perler, og det er jo en sann glede og trost na nar nervene lites litt... :-)

Ja da er det gått 12 dager siden uttak for meg..jeg tok en tidlig test for 2 dager siden,og en igår. begge var positive :-) skal ta en til,til mandag for å være 100% sikker..veldig nysgjerrig om det er flere av uke 49 gjengen som har tatt test? eller venter dere alle til det lengste? det klarte ikke jeg :-) håper vi alle får en fin,fin jul...:-)

Nå nærmer det seg testdag for oss alle. Er veldig spent, og jeg tenker litt på at jeg får negativ test, for da blir jeg ikke så skuffet hvis det skjer. Jeg skal vente med å teste til onsdagen, da jeg skal ta blodprøve også. (satte inn fredag 7). Er livredd for å få feil svar.

Dere som tar crinone. Tar dere den til samme tid hver dag? Er det viktig?

Mumrikken: Det var leit synes jeg, skikkelig urettferdig dette gamet!

Gratulererer alle som har testet positivt!

Jeg er på juleferie, så er ikke så mye inne her. Er på rd 9, og klarer faktisk å være mer avslappa når jeg er hjemme hos mor og far;-) Skal ta blodprøve torsdag. Men er laaangt unna riksen, så får vel ikke svar før i romjula. Eller det er vel kanskje stengt da?? Jeg har ihvertfall kjøpt graviditetstester som jeg skal ta lørdag, som er rd 14.

Puppene er litt ømme, ellers jeg kjenner jeg ingenting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...