Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 opplevd flere ganger nå at det ikke er så lett å ta med barnevogna inn på cafe. noen tips om steder det er ok at ta den med? og evt greit å la den stå ute(ikke så trafikert)
teila Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Barselgruppa møtes på cafe Yamit (tidligere Luxusmat..:-)) i Dælenenggata og der er det alltid god plass og lov med vogn inne. Men du er kanskje ute etter noe mer sentralt?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Takk for svar, får prøve der engang!
OsloMor Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 På godt brød i Thorvald Meyersgt. (På Grünerløkka) så kan du trille barnevognen rundt og parkere i bakgården(stille og rolig m.presenning over ) , der kan også babyen sove uforstyrret mens du selv sittet inne på caféen og følger med, ypperlig!
Piipii Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 På baker hansen på hasle, er det kjempe fint. Der kan du enten sette vognen inne ved cafen eller så kan den stå utenfo vinduet under en stor parasoll:) Mecca er vist også et supert sted har jeg hørt, ligger langs akerselva
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Myrens kjøkken er fint. Eller den som ligger på hjørnet ved Yongstorget (kjøkken og bar? eller noe sånt)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Kjøkken og Bar VAR veldig barnevennlig. Før kunne du ta med vogna inn, nå har de gjort helomvending og ber deg sette vogna ute (og det er dårlig med egnet fortau der til å ha vogn) Så "boikotter" min tidligere favortittplass pga av dette. Mecca som nevnt er bra, fint med plass utenfor i synsrekkevidde. Åpent bakeri på Torshov er også supert. Desverre synes jeg ikke det kryr av barenvognvennlige cafeer i Oslo... Jeg har en vogn som koster flesk og jeg tør ikke la den stå utenfor synsvidde.
Bellen^2 Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Vi har hatt flere treff på Mecca ved Akers elva. Veldig barnevennlig og du kan sette barnevogna rett utenfor. God mat har de der óg:) Du kan lese mer på www.mecca.no
ateena_k Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 bor på grunerløkka men har aldri vært borti mecca... er det "oppe" eller "nede" i forhold til løkka?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #11 Skrevet 7. desember 2007 Helt nede ved elva, like ved Eventyrbrua og nedenfor Jacob kulturkirke. Jeg synes det er litt marerittaktig å være sammen med 40 (og nå overdriver jeg ikke) andre mødre i svangerskapspermisjon med barn og barnevogn, men det er jo meg og jeg har jo ikke sv.skapsperm lenger engang. Lyst på Tøyen er hyggelig synes jeg deilig og fredelig;-)
Januarjubel! Skrevet 7. desember 2007 #12 Skrevet 7. desember 2007 Her er tre steder hvor det er null problem å ta med vogna helt inn: - Helios-kafeen i Heliosbutikken i Torggata, over gata for Jacob-kirken (Stellebord på toalettet, lekekrok) - Kafeen over Kiwibutikken i Markveien (stellebord? - iallefall stort nok til å ta vogna inn på toalettet) - Den asiatiske restauranten i samme bygg - Den store italienske i Torggata (Grünerløkka-enden), over gata for Cacadou (stellebord og gooood plass til simoer og alskens annet - og deilig kaffe) (ps: 'kremt*.. og en og annen godbit bak disken...) Eledig til å huske navn - sorry!
Januarjubel! Skrevet 7. desember 2007 #13 Skrevet 7. desember 2007 Og elendig til å telle også tydeligvis;)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 Con gusto, heter den! Første cafeen jeg var på m. baby det, der er det deilig og romslig!
Tone321 Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 Santinos i Hammersborggata 2 ved politihuset er supert med vogn, Italiensk restautrant, men også mulig å bare ta en kaffe. Der er veldig god plass og der er stellerom. Sofaene innerst i lokalet er fine til amming.
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 11. desember 2007 #17 Skrevet 11. desember 2007 Aapent bakeri paa Torshov. Masse plass til barnevogn utenfor og STORE FINE vinduer. Men det er blitt et veldig populaert sted, saa er ofte ganske fullt! Her faar man i tillegg nybakt rundstykke med smoer og hjemmelaget syltetoey (nam nam) for 14,- kr! Saa veldig "oekonomi-vennlig" ogsaa! Synes ogsaa Baker Hansen paa Hasle (min nabo), som nevnt tidligere, er veldig barnevennlig. Kanskje ikke helt sentralt da, men bra aa kombinere med en liten gaatur. Og saa ligger det 15sekunder fra Hasle stasjon. Siste cafe jeg varmt anbefaler ligger ved Akerselva, nesten oppe i Nydalen. Stor fin cafe hvor man kan ta med barnevogn inn eller sitte ute under varmelamper. Husker ikke helt hva den heter i farta...
Tone321 Skrevet 11. desember 2007 #18 Skrevet 11. desember 2007 Onkel Donald er bra på dagtid. Der er en liten trapp man må opp, men utrolig stor plass tl vogner inne. Sist jeg spiste lunsj der, så tror jeg at der var ca 20 barnevogner.
teila Skrevet 11. desember 2007 #19 Skrevet 11. desember 2007 På Kokkamokk (som er den cafeen jeg tror SusieQ anbefaler ved Nydalen) får man ikke lenger lov til å ta med vogn inn :-( Helt idiotisk i og med at det er kjempegod plass der inne, og de ligger rett i trilleløypa langs akerselva. Nå er det boikott....
♥lurelure♥ Skrevet 11. desember 2007 #20 Skrevet 11. desember 2007 Hei! jeg har superdårlig intrykk av mecca.... Se mitt innlegg på sisesteder debatten 2. september: http://www.dinbaby.com/forum/thread/7655040 Men samson i operapassasjen er vi fornøyd med. Har ikke stelt der (kan evt gjøre det på oslo city i kjelleren om nødvendig eller gunerius eller byporten). Men å ha med vogna inn gikk fint:) Hyggelig og gooood varm sjokolade:)
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #21 Skrevet 11. desember 2007 Jeg foretrekker faktisk Kaffistova. Der er det god plass til vogna ved omtrent alle bordene, sjelden mye folk, hyggelig betjening som serverer deg maten ved bordet og turister som synes babyen er veldig søt :-) Grünerløkka har jeg gitt opp helt.
Løyyypeeee!! Skrevet 11. desember 2007 #22 Skrevet 11. desember 2007 Vi har funnet ut at "Øst og vest" (tror jeg den heter...) i underetasjen på Palèet er veldig praktisk med barnevogn. Det er heis ned, god plass til barnevogna og stellemuligheter på dametoalettet. De har også variert meny, til veldig ok priser.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #23 Skrevet 11. desember 2007 Har også Kokkamokk endret praksis? (som Kjøkken og Bar) HUFF!!! Dette er deprimerede!! Den ene barnevennlige kafeen etter den andre vender oss ryggen... Vi som har baby er jo også kunder. Skjønner ikke at alle barenvognene som triller rundt på feks Grunerløkka er dårlig butikk for cafeer????
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 12. desember 2007 #24 Skrevet 12. desember 2007 HVA??!>?? Har kokkamokk endret praksis? Men de LEVER jo av oss barseljenter! Det var triste greier. Da vil jeg i tilfelle anbefale Samfunnshuset paa Sagene. Igjen, masse plass til vognene utenfor og store fine vinduer. I tillegg har de lekeplass inne for de store babyene! Veldig hyggelig sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå