Gå til innhold

Nettopp vært på samtale UIS....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og det var ingen kjekk opplevelse. Har født barn på henholdsvis 4,6 og 5,3 kg....Den siste fødselen endte med totalruptur grad 4(altså..så mye som en kan revne...). Har ikke hatt store plager etter denne fødselen, men er jo redd for at en rny ruptur kan skape større problemer. Både jordmor og fastlege forstår godt at jeg vil ha ks.....Hadde venta å bli møtt med forståelse av legen\gynekolgen eller hva han nå var. Men nei da.....Han prøvde å presse meg til ny fødsel. Han mente at så lenge ungen var under 4,5 kg...så kunne jeg prøve å føde vaginalt. Jeg spurte om han kunne love meg at d ville gå bra...d kunne han ikke... Han sa bare at d er jo risikabelt med ks også...(og det er jeg jo klar over!!!!!)

Måtte felle mange tårer før han gav seg, og da mener jeg mange. Tror jeg satt der å tutet i 20-30 min. Sa at jeg kom til å skrive brev til legen min om at å føde vaginalt var mot min vilje pga stor frykt for ny ruptur, og at sykehuset fikk ta ansvar dersom det skulle gå galt......Heldigvis gav han seg...og jeg får ks datoen min i neste uke...Er så irritert på den mannen......

Syntes nesten det var uverdig opplevelse det der.....Har gråten i halsen ennå....

( er 33 uker på vei nå).....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heter vel SUS...he, he...er ikke helt meg selv etter den samtalen..

HI

Skrevet

gratulerer med ks!!! ikke bry deg om den legen nå, kos deg i resten av svanger skapet!!! skal selv ha ks på voss om ca 2 uker.. gleder meg!!! fikk avslag på kk i bergen.. reptur sist her også.. vi kvinner må få bestemme over egen kropp, slippe å engste oss for skader... lykke til håper det går fint med deg!! tørk tårene å glem duste legen!!!god helg

Skrevet

Off da, så leit at du ble møtt med så lite forståelse. Synes det hørtes merkelig ut at han ville presse deg til ny vaginal fødsel når du revnet så mye forrige gang. Jeg hadde en fin samtale på SUS (ikke UIS, hehe) med lege og jordmor, og ca 5 minutter uti samtalen sa de at jeg fikk bestemme selv og at de skjønte avgjørelsen min godt. Jeg revnet ikke under forrige fødsel, men synes selv jeg hadde en traumatisk fødselsopplevelse som varte i 17 timer + at det hele endte i hastesnitt.

Jeg trodde de hadde som policy på SUS at man fikk bestemme selv og at det er ingen som skal tvinge deg til å føde vaginalt. Dette ble jeg i hvertfall fortalt på fødepoliklinikken både på tlf og da jeg var der til samtele. Legen jeg snakket med (husker ikke navnet, men det var ei dame) sa at hun ville ha gitt meg ks uansett om jeg grein eller ikke fordi det var mitt ønske å ville ha ks.

Tror nok at du var veldig uheldig med legen du snakket med. Synes jeg bare har møtt fantastiske og forståelsesfulle leger og jordmødre på SUS. Skal ha planlagt ks om 11 dager nå. Gleder meg sånn til å treffe den lille jenta vår.

Ønsker deg lykke til! Det var godt at du fikk innvilget ks til slutt da. Tror nok du hadde fått det hvis du hadde insistert.

Skrevet

hei skal ha ks 18 desember her også. :) meg som fikk avslag på kk bergen :) gleder meg til jenten kommer!!! håper på å komme hjem til jul.. ble lovet å få reise hjem 22 om det gikk fint..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...