Gå til innhold

Advarsel: Ikke undervurder behovet for vendbar sittedel!

Anbefalte innlegg

Jeg har TFK Twist med hardbag. Jenta mi var ca 7 maaneder da hun ikke ville være i hardbagen mere (var ennaa plass, men ville opp og sitte mer). Vi har brukts sportsdelen i over en maaned naa og det gaar ikke særlig bra. Hun savner og se meg og jeg savner og se henne.

Naa ser jeg ikke annet alternativt enn og kjöpe en slags brukt vogn som hun kan sitte begge veier i. Ganske dumt.

Hadde jeg visst bedre hadde jeg kjöpt meg en tradisjonell vogn og heller kjöpt en bedre sportsvogn naar hun blir 1,5 aar (eller naar hun foretrekker og sitte framover).

Jeg undervurderte veldig dette behovet da jeg lette etter vogn......alle barn er selvfölgelig forskjellige, men man vet jo ikke det för barnet er födt!

Lykke til med vognvalg allesammen!

PS. Er ellers veldig fornöyd med Twisten!

Fortsetter under...

Hei!

Er helt enig med deg:)

Jeg synes barnevognbehovet forandrer seg etterhvert som barnet blir større. Så vi har 3 vogner til 1 barn:)

Nå har jeg også TFK sportsvogn, men kjøpte ikke den før poden var 1,5 år.

Etter vi byttet fra baggen, han var 5 mnd, så byttet vi vogn fra Basson Roma duovogn til Traxx Jaguar 3. Kjempefornøyd med den vognen, har vendbar sittedel og den er ikke så dyr. Etterhvert ble den liten, poden ville ikke sove i vogna si. Så ble det TFK:) Så nå vil han heller sove duppen i vogna, ikke senga:D

Noen barn godtar at de ikke kan se mamma/pappa når de triller, mena andre godtar det ikke. Jeg er glad jeg hadde poden mot meg det første 1,5 året.

Det er en jungel av vogner, så lykke til;)

Det er rart hvordan behovet forandrer seg etter utvalget i markedet...hehe...

Det var aldri snakk om vendbar sittedel da vi fikk lillemann. Han er 5 og et halvt. Vi hadde Simo kombi og byttet til sportsvogn da han var 7-8 måneder. Aldri noe problem med å ha han sittende fra oss. Så denne gangen blir samme greie. Vi har TFK Joggster Twist nå.

Og man skal heller ikke undervurdere at mange barn har lyst til å se verden og ikke mamman de ser hele dagen uansett.

Tror mange av de som sverger høyt og lavt til å ha barnet mot seg lengst mulig gjør det fordi DE vil se barnet og ikke fordi barnet har behov for å se de.

Er ikke snakk om at lillegutt villle sitte og se på meg, han har sittet fremovervendt siden har var 5 mnd.

verken vi eller datteren vår har hatt noe problemer med at hun sitter vendt fra oss. Hun begynte med det da hun var 7 mnd. Før det så hadde vi simo hvor hun satt mot oss og da drev hun og snudde seg hele tia. Derfor var jeg ikke i tvil om å kjøpe OTH da det behovet meldte seg. Men vi er alle forskjellige, både unger og voksne.

Jeg forstaar at dette er veldig individuelt. Og jeg ble faktisk overraska da jeg saa hvor mye datteren min mistrivdes i vogna og hvor mye jeg savna og se henne. Siden hun ikke har begynt og snakke ennaa er jo mesteparten av kommunikasjonen i gjennom öyekontakt og smil og det er jo litt vanskelig naar hun sitter fremover.

Men det er helt klart at barn (og foreldre) er veldig forskjellig. Det jeg pröver og si er kanskje at hvis behovet er der skal man ikke undervurdere det. Men man vet jo ikke för barnet har prövd og sitte i sportsvogna hva slags behov barnet har.

Annonse

Jeg er veldig enig...og skal innrømme at en av grunnene til mitt vognkjøp var nettop muligheten til å ha barnet begge veier. Nå er jenta mi 7 mnd og ønsker å sitte opp. Men samtidig er hun skeptisk til fremmede som stikker nesa borti, og da er det fint å kunne se mamma eller pappa samtidig. Selv tenkte jeg vel ikke så mye på det før kjøpet. men jeg fikk tips av andre. Men klart, det er jo et delt behov mellom foreldre og den lille. Jeg er i alle fall veldig tilfreds med å kunne benytte meg av begge deler - alt etter humør og behov (for både liten og stor!)

Jeg gjorde det med bagen til TFK Twist i sommer naar hun var fra saann 5-7 maaneder. Men saa gikk ikke det lenger siden bagen begynte og bli for liten og det gaar ikke ann og ha kalesjen oppe samtidig (det ble höst og vinter). Saa da skifta jeg til sportsdelen og hun trives ikke godt med og ikke se meg og jeg savner og se henne veldig.

Saa naa skal jeg kjöpe meg en brukt sportsvogn. Ser paa Emmaljunga og Teutonia, saann 4-5 aar gamle.

Hvis det ikke det er seler i vognen som et tilpasset for å sitte i baggdelen, blir det helt håpløst når de beg å strekke seg etter ting.....

Og det er desverre ikke snakk om at 5 min å sitte opp er nok !!! :-)

Enig med hi - jeg hadde storebror vendt mot meg nesten hele vognperioden, jeg - han likte ikke å sitte fremovervendt. Glad jeg hadde en vendbar vogn, ja. Har nå en Bugaboo til mini (som enda ligger i bagen), men kommer nok til å ha henne vendt mot meg i begynnelsen i allefall - men ser jo fort hva hun foretrekker. For min del er vendbar sittedel veldig viktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...