Gå til innhold

Plutselig sitter jeg her og er mamma - nesten 6 uker for tidlig.... (litt langt)


M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥

Anbefalte innlegg

Forrige fredag følte jeg meg veldig urolig og hadde sterke mensmurringer i mage/rygg. I tillegg til at jeg hadde en liten blødning. Ringte føden, og de ba meg komme. De konstanterte med at det ikke var noen fødsel igang, men var IKKE fornøyd med blodtrykket mitt og jeg hadde protein i urinen.... altså svangerskapsforgiftning....

 

Dermed ble jeg innlagt på observasjons posten for gravide, de sa de ville ha meg hvertfall over helgen, men dersom blodtrykket steg måtte jeg kanskje bli der!!!! Herregud, jeg så for meg romjul og nytt år på sykehuset.... På lørdag var de ganske mye mer fornøyd, legen sa at jeg kunne se for meg hjemreise på mandag.... men de ville beholde meg til det for sikkerhetsskyld. Ja ja, da var det bare å ta det med ro....

 

Søndag morgen kl 06.30 våknet meg med de samme mensmurringene som på fredag, og plutselig fikk jeg en boblende følelse nederst i magen.... så fløy jeg på do.... jeg skjønte jo ikke at det var vannet som hadde gått. For det bare lekket litt (fosset ikke ut). kl 08.00 dro jeg i snora og en jordmor kom, da jeg forklarte spurte hun meg: "si meg, har du tenkt til å føde i dag?" og jeg svarte at det fikk hun fortelle meg.... hun sjekket og gjett.... jeg hadde 3 cm åpning. Ringte samboeren som ble LITT stressa og fikk fart på seg!

 

Ble trilla over på føden ca kl 09.30, epidural fikk jeg ganske fort. Det var utrolig ubehagelig, for jeg var så hoven og full av vann i kroppen at legen prøvde 5 - 6 ganger før hun fikk det til. MEN det var verdt hvert eneste stikk, for det fungerte SÅ BRA!

 

Kl 15.00 var min lille prinsesse født.... på slutten hadde jeg så vondt at jeg trodde jeg skulle dø, og jeg tenkte at dette kan jo bare ikke gå! Men det gjorde det, og allerede nå tenker jeg at jeg nok kan komme til å gjøre det igjen!

 

Lillemor ble født i uke 34 + 4, og slet litt med å holde varmen, og holde glucose nivået jevnt og hun har fått gulsot og må ligge i lys. Dermed er vi fremdeles på sykehuset, men det er ikke kritisk og legene sier at vi kan se for oss å få henne hjem i løpet av neste uke (mest sannsynlig).

 

Så da ble det desember barn i stedenfor januar barn på meg!

 

Til alle dere som ikke har født og fått møte nurkene deres enda: Gled dere!!!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss - gratulerer så masse! :D Når hadde du egentlig termin da? Jeg har tenkt tanken selv, merker hvor "låst" jeg er i at jeg kommer til å få barn i januar - og så glemmer man at det faktisk kan skje ganske lenge før tiden.. Selv om det ikke er så ofte, så skjer det jo - men man tror lissom aldri at det skal skje en selv. Tror muligens sambo hadde omkommet av stress om noe sånt hadde skjedd her i huset :)

Men såå koselig da - godt at alt er bra med mor&barn. Kos dere med nurket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Så godt å høre at det gikk bra selv om lillejenta kom såpass tidlig! Kan skjønne at dere er litt sjokka. Ønsker dere massssse lykke til videre, og gratulerer dere med tulla! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lille nurket! :)

 

Mitt lille nurk er også på sykehuset (Ullevål) for tiden - han kom i uke 30+3 (er 34 i dag).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin var egentlig 11. januar.

 

Målene hennes var 2520 gr og 47 cm lang (hodeomkrets 31 cm)

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...