Phantom´ Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Vi har en rev luskende rundt huset for tiden, og jeg er oppriktig bekymret for at den skal være en potensiell lystmorder. Katta pleier å være mye ute, men nå vet jeg ikke om jeg tør slippe den ut uten tilsyn. Noen som vet???
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Ja, det gjør den vel?! Tror det gitt :s
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Hjemme hos mine foreldre som har 2 katter har de ofte rev luskende rundt gården, de har aldri blitt tatt eller angripet av reven. De har hatt katter i alle de år.
Voyeur Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Tror ikke reven er tøff eller rask nok til å ta en katt. Hunder derimot....
marinas skatt Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Reven har ingen problemer med å ta katter , men da må den være veldig sulten , den foretrekker annen mat enn pusekatter...........
yvve73 Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Reven tar stort sett ikke katter så lenge katten er frisk og rask. Men den har tatt syke katter i området der jeg er oppvokst, så det er mulig. dessverre.
Supertea Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Bestemor bodde i skogen før, og der var det mye rev. De hadde ikke kattene sine mer enn et par år av gangen... Har selv sett en rev prøve å ta en kattunge, heldigvis ga den opp da den så meg.
Lady78-prøver Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 katten vår ble tatt av en Rev, vet ikke om det er vanlig at rever tar katter da. Katten var 2 år og frisk.
mamiladi Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Ja, reven tar katt :-/ Jeg har sett reven luske over jordet med en død katt i munnen... Det var ekkelt! Dessuten har gamlekatta (som er død nå av naturlige årsaker) slåss med reven, hun kom tilbake med masse bittsår og sprekk i skallen.. Men hun overlevde! Katten vi har hatt en stund nå har lurt seg unna :-) men hun er mest innekatt av eget valg.
SuperMoM <3 Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Reven er vel ikke så forferdelig stor? Hos mamma og pappa er det jo rever hele tiden.De bor ved siden av skogen (dette er på landet) og vi har jo hatt 3 katter i den tiden jeg har bodd hjemme med mamma og pappa,men ingen av kattene har blitt tatt.. Uansett.. Katten klatrer jo raskt oppi et tre (om der er tre da).Og tror ikke en rev hadde turd seg mot katten til mamma og pappa!Den er sikkert nærmere størrelse på en rev.(iallfall de revene jeg har sett) Sikkert noen rever som tar katt,men aldri som jeg har hørt om.Masse villkatter rundt område der også,og de er jo fortsatt i live de også.dessverre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå