isa3 Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 så fort det har gått 1-2 timer etter jeg har spist noe må jeg kaster opp ut av ingenting.har ikke lyst på mat hele tiden. flere som har samme??+ noen som vet hva hjelper og når det går over???
trebarnsmamma? Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har hyperemesis, føler at jeg må kaste opp hele tiden, og gjør det om jeg ikke går på kvalmestillende medisiner. Her er det bare medisiner som hjelper... Kaster du opp mye hver dag da?
Stoltmai mamma:) Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Hei.. jeg er 18 uker og har kastet opp siden uke 4, er rimelig lei nå,kvalm kvalm kvalm hele tida, legen mente jeg hadde fordøyelses problemer og ba meg kjøpe, novaluzid mint.. Mye av oppkastet begynner med at jeg har halsbrann... tar dise ofte nå, pluss prostafen og det hjelper, men erfortsatt mye dårlig... Middagen klarer jeg aldri å holde nede, er så sulten, spiser lite og seint, men som regel midt i middagen må jeg spy... det er slitsomt...
Andrebolleiovnen Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Jeg spyr hele tiden Og flere ganger uten at jeg har noe å spy¨på. Jeg har derfor valgt å spy i vasken, hvor jeg hele tiden fyller på med vann så jeg ikke bare spyr magesyre og kun får oppstøt. Dette hjelper, men har begynt å slite med at jeg ikke får stoppet spyingen. Kan spy i 5-10 minutter med denne metoden. Jeg vasker selvsagt vasken godt etterpå da det er magebakterier som kan legge seg i vasken og i røra som ikke er bra for andre og røra... (tenker jeg ihvertfall) Og VIKTIG å ikke stille seg i vasken om man er i tvil om magen er tom. Da blir det tett. hehe
mammatilsøtemå Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Hyperemesis her også. Daglig inntak av afipran holder stort sett maten i magen, men det kommer opp litt likevel Hvis magen er tom kommer magesyre/galle - veldig ubehagelig! Flere som er sykemeldt pga kvalmen?
mia engel&fia frøken Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 jeg syntes det hjelper med ritz kjeks og drikke eplejuise blandet med farris. smører nesten alltid en brødskive ekstra for den første kommer opp også går det litt så er jeg jo egentlig sulten så det går bra nummer to, men merker jeg blir mye verre hvis jeg gir opp maten,jeg beholder til slutt jeg er sykemeldt da så sove lenge og være mye i ro hjelper meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå