Gå til innhold

spiser dere salami?


to-em

Anbefalte innlegg

......Oppmalt kjøtt utgjør en større risiko enn annet kjøtt når det gjelder Toxoplasma. Oppskåret kjøttpålegg utgjør også en større risiko enn helt kjøtt når det gjelde Listeria. Unngå derfor oppskåret, vakuumpakket kjøttpålegg mot slutten av holdbarhetstiden. Vakuumpakket kjøttpålegg har flere ukers holdbarhet. Hvis pålegget er smittet av Listeria kan dermed mengden bakterier vokse til skadelig nivåer.........

 

Leste akkurat dette på matportalen. Begynte da å tenke på salami jeg spiser på brødskiva. Og kokt skinke. Dette er jo vakumpakket.

Spiser dere vakumpakket kjøttpålegg?

Blir litt gal jeg av alt snakket som gravide skal unngå. Jeg spiste da salami sist jeg var grvaid, for 4 år siden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har holdt meg unna salami, fårepølse og mårpølse siden jeg fant ut at jeg var gravid, for disse er visst ikke varmebehandlet. Kokt skinke har jeg spist med god samvittighet, men leste nå i dag at til og med kokt skinke er strøket fra sykehusene sin liste over hva de kan servere til gravide og de med dårlige immunforsvar, så spørs om det kun blir gulost på knekkebrødet mitt i dag... (';')

 

Det er søren meg mye å tenke over, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salami er spekemat og skal dermed ikke spises,siden det da ikke er varmebehandlet,så det spiser jeg ikke.

 

Skinke kan du spise,hvis holbarheten på pakken er lang,for det skal spises så ferskt som mulig

 

Ingen som sier at det absolutt skal skje noe om en ikke følger matportalen sine råd,men faren er der. Så lenge det er en promille sjangse for at jeg kan skade barnet mitt holder jeg meg unna det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke skrive salami!!!!

Nå fikk jeg jo bare såå lyst på varme rundstykker,salami og majones..

Å huff og huff,hvordan skal dette gå."ler"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe, fikk nøyaktig samme følelesen. Det er ikke måte på hvor godt det hadde smakt med salami nå... ;) Huffameg.....også jeg som kjøpte en ny pakke i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...