Gå til innhold

jeg har det litt vanskelig

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg tåler ikke hormonell prevansjon så vi har brukt kondom i alle år... og det har gått fint. vi har to skjønne unger og synes vi har nok med de nå. akkurat nå er vi i en vanskelig livssituasjon, med store økonomiske problemer. pappaen jobber døgnet rundt for at vi skal klare oss og jeg er student. lillesøster har vært kolikkunge og har enda ikke sovet en eneste natt rundt, hun er 2,5 år...

så sprakk kondomen, og jeg ble gravid... er en mnd på vei... har bestilt time til abort, men er usikker...

noen som skal gi meg noen råd

Fortsetter under...

Hei,

ville så gjerne svare deg. Jeg var i samme situasjon for deg for en tid tilbake. Har 4 barn, og følte at jeg hadde mer enn nok. Minstemann var 1 år og jeg var absolutt ikke interessert i flere barn. Nå har tiden gått, terminen min kom og gikk og jeg angrer på at jeg tok abort. syntes det var befriende med en gang jeg hadde gjort det, men så kom tankene etter ett par uker. Jeg tror det er vel så vanskelig når vi har barn fra før av og ser hvor fantastiske de er. Uansett hva du velger så husk at mye endrer seg i løpet av graviditeten; barna blir eldre, økonomien kan bedre seg. Tiden går og ting er gjerne annerledes ved termin. Håper du klarer å ta den riktige avgjørelsen for deg og din mann. Det er ikke meningen å gjøre avgjørelsen din vanskeligere, men det er ikke lett å ta abort.Uansett, til syvende og sist så er det du og din mann som vet hva som er best for dere. Lykke til med avgjørelsen.

• 3 uker senere...

Hei du=)

Føler jeg er litt i samme situasjon som deg. Jeg er for tiden nylig blitt lærling. Det er ingen bra økonomisk situasjon kan man si. Selv har jeg en datter på 3 år. Og fannt plutselig ut i jula at jeg var blitt gravid. Et utrolig dumt tidspunkt! Men i dag bestillte jeg time for abort. jeg ønsker å bli ferdig utdannet, for jeg vet hvor tøfft det er å ha barn ved siden av utdanningen generelt.

Men jeg er ikke usikker. Siden du er det, tenk nøye igjennom. Så kommer nok svaret til deg. Og bestemmer du deg for å beholde, så vil du uansett aldri angre på det. Og du vil nok klare det bedre enn du tror uansett. klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...