Gå til innhold

nå gir jeg snart opp!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en 4 uker siden skulle jeg gi lillegutt på ventre bryst på kvelden, men klarte ikke så veldig lenge pga jeg fikk sånn stikkende smerte i brystet. Trodde det var såre brystknopper så la han til på høyre som gikk helt fint:)

På natta skulle han få på venstre, emn når jeg skulle legge han til igjen hylte jeg av smerte. Det var såååå vondt, stakk i hele brystet og det kjentes ut som at knoppene skulle dette av! Nå må det også sies at da hadde det gått utrolig mange timer siden jeg ammet sist på det brystet så jeg hadde skikkelig spreng. Klarte såvidt å bruke pemupa for det var så vont å få ut melka.

Vel legen mente det var tette melkeganger så fikk apocillin i 10 dager, det ble helt bra etterpå.

Men nå så har akkurat det samme skjedd, men på HØYRE bryst! Det jeg ikke skjønner er hvordan det går an at det er bare vondt på det ene?

Altså:

1: Kjempe vondt/stikkende smerte når han spiser/pumper

2:stikkende smerte etterpå

3:Ingen spesielle tegn på selve knoppen

4:mini er litt hvit på tungen

5:kun ett av brystene er vonde.

Er det sopp?? Kjenner at jeg snart gir opp hele ammingen:( Syns det var så utrolig slitsomt sist:(((((

Råd tas imot med stor takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som sopp ja! Sitt klar på en prikk kl 8 og ring legen din, få time i dag! Be om å få gi melkeprøve til dyrking, for å være sikker på at dette ikke er bakterielt. Sopp er helt vanlig etter en antibiotikakur, dessverre...

Skrevet

*sukk sukk*:(((( Legen er borte så får ikke time:(((

Kan sopp gå over av seg selv???????

Syns det er så rart at det kun er det ene brystet som gjør vondt...

Hvordan er behandlingen for å få bort dritten??? Jeg tror nemlig ikke at det var tette melkeganger jeg hadde sist. Hun tok jo ingen prøver eller noe.

Så hvis du mener at jeg kanskje nå har sopp, så tror jeg hadde det sist også... For det er HELT likt.

Tusen takk for svar:=)

Skrevet

Har ikke legen reserve? Gå ihvertfall på apoteket og snakk med dem om hva du kan begynne med, reseptfritt, før legen kommer igjen!

Skrevet

hjertlig tusen takk=)

skal trille bortover med en gang:)

Skrevet

jeg kjøpte daktar, men er usikker på hvor mye og hvor ofte jeg skal smøre på. Det er jo for fotsopp så jeg når jeg kom hjem... Kan jeg virkelig bruke det>?

Hvor lang tid bør jeg bruke før jeg skal se bedring? Kan det hjelpe med en ny appocillin kur??

Skrevet

bør jeg forresten bare pumpe og gi flaske på det brystet som er vondt.? prøvde å legge han til, men måtte gi opp etter en liten stund for det var såå vondt... kan dette være med på at det går fortere over??

Skrevet

Du kan godt pumpe det vonde brystet. Bruk salven som det står på pakken, doseringsmessig. Tror du bør vaske av salven før barnet dier. Har hørt om folk som brukte den der før!

Skrevet

smøre et par ganger til dagen ja, og vaske forsiktig med fuktig klut før amming, ta gjerne og håndmelke ut noen dråper før du legger til, kremen er vanskelig å vaske vekk i midten, utmelking for hånd ordner det.

Apocillin hjelper ikke mot sopp, det tar bakterier, du har nok hatt en bakterieinfeksjon sist også siden du ble bra ...

Du bør merke lindring relativt fort.

Men jeg tror jeg ville tatt meg en tur til legen og fått en mykostatin kur når helgen er over daktaren blir vel mest som brannslukking, ideelt sett bør dere begge behandles, og mykostatinkremen er visst ikke så ille for barnet.

Skrevet

må bare si tusen takk for all hjelp:=)

Allerede etter 1 påsmurning følte jeg meg mye bedre og i dag er jeg helt fin:) Penslet lillegutts munn med farris også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...