Megmeg Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 hei! Eg hadde det veldig bra dei første måndene av graviditeten. tenkte positivt og at alt kom til å gå bra tross for at eg kommer til å bli aleine og gledet meg masse. men no er eg i uke 27 og er plutslig blitt skikklig deprimert men veit ikkje helt koffor..eg blei veldig deprimert etter at eg var hos psykologen min den siste timen men får det ikkje til å stemme at ho skulle få meg deppa men det var masse ho sa som eg ikkje likte. men har aldri vært deprimert før og har ikkje lett for å bli det. er det noen andre som har det sånn?
MrsL1 Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 hei hei=) Om Psykologen sa ting du kanskje ikke har tenkt over før, kan det jo være dette har gjort deg litt depp? Desuten så har du jo masse hormoner i kroppen som kan lage litt tull for deg da;) Da jeg gikk med sønnen min, og var og alene hadde jeg det som deg... Jo lenger jeg kom ut i svangerskapet jo mere begynte jeg å tenke... jeg var ikke redd for å være alene, men var mere trist på en måte... satt kanskje her å leste, om alle som hadde så ommsorgsfulle menn, savnet at noen holdt hånden på magen om kveldene og delte gleden med meg... noen å diskutere navn med, baby utstyr med osv osv:p Men det gikk seg da till... Vi klarte oss fint jeg og guttungen, og angrer ikke, ikke før han var to år kom faren inn i bildet. Dette klarer du fint, og på tøffe dager, kjenn, og nyt livet inni magen din, tenk posetivt og husk på hvor heldig du er:p For husk, det er akkurat du som kommer til å få den vakreste babyen værden har sett!! hihi:p Gammel er du foresten? Husk, mange kan være negative i forrhold til unge mødre, ikke la dems negative tanker påvirke deg! Masse lykketill!
Megmeg Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2007 takk=) det hjalp litt.. ho fortalte liksom korleis eg føler meg heile tiden og koffor eg ikkje gjor det å det og som regel så stemte ikkje de men hadde en helt anna grunnt.,er jo eg som skal fortelle ho korleis eg har det ikkje omvendt. virket som ho trudde at ho hadde meir peiling på korleis eg er enn eg har skjøl. så tror eg blei forvirra og usikker av det, er litt vansklig å forklare for veit ikkje sikkert ka grunnen er men setter ganske høyt det ho sa siden ho skal ha peiling. er ingen som er like.. eg greier ikkje å tenke på noe anna enn det. har fått så masse negative tanker ang meg skjøl etter eg var hos ho og føler at eg må forandre meg. får liksom ikkje være sånn som eg er. men håper at det vil forandre seg ellerså tror eg at eg blir gal! eg er bare 18 og siden eg er aleine så prøver folk å "fikse og tviler på meg dei tror ikkje at eg veit noen ting om babyer osv..dei leiter etter negative ting med meg som dei kan fikse på er faktisk et menneske eg og ikkje en robot! og legen min prøvde å få meg til å ta abort og det sårer at folk tror at eg kommer til å bli ei dårlig mor pg av at eg er ung og aleine, tar det veldig personlig. veit ikkje korleis eg skal vær lengre:( er litt sur og skuffa for det er sånne folk som skal hjelpe deg ikkje få deg til å tvile på deg skjøl.
MrsL1 Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Desverre så finnes det mange som tror de må "fikse" oss unge, "skape" helt nye menneske før vi blir mødre... Det finnes og mange fasit svar på hvordan vi er, hvordan vi takler ting osv.... Jeg selv var 16 da jeg fikk min lillegutt, 'og det var maaange som hadde sitt å si om det... men vi har klart oss fint vi...=) På den tiden var jeg heldig med legen min, som støttet meg veldig i valget om å beholde... nå planlegger jeg og min kjære en til, var hos legen pga en SA på Tirsdag, da fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte tenke på flere barn nå, for dette var jeg alt for ung for! Ikke F... om jeg har tenkt å la hans syn på mitt liv påvirke våre valg, vi hadde da aldri planlagt flere om vi ikke var klar for det! men, iallefal... poenget... Ja, det er skjipt når folk åpner skjeften og dømmer deg pga ett tall, det eneste som er viktig å huske på er hva du selv føler og mener... Du bryr deg jo om det lille nurket i magen, og hadde aldri valgt og beholde om ikke du mente du var klar for det... ikke la andre overbevise deg om noe annet! men, når det er sagt, ikke vær redd for å be om hjelp, eller ta imot råd, desverre får vi ingen bruksanvisning på disse nurkene;);) Masse lykke til igjen;) Dette klarer du fint=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå