Gå til innhold

Dag Harald Hovin

*Vetlis*

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen spørsmål jeg lurte på om du kunne svare på?

Jeg går til ekstraoppfølging pga risikosvangerskap osv. Går både på Riksen og I Tønsberg. Å har blitt lettere forvirret.

Var på Riksen 26/11, å fikk beskjed om at fostervannet lå på 7.9 og at tulla var ca 2300gr og han målte henne til å være ca uke 32.

Så var jeg på SIV 3/12, fikk beskjed om at fostervannet lå på under 5 og tulla veide ca 2300gr og at jeg var i uke 32/33

I dag 6/12 kom jeg inn på Riksen igjen pga dette med lite fostervann osv. Men han mlte hver eneste lille vann lomme ca 4-5 "lommer" og kom til ca 6.5? han sa at hu veide ca 2600/2700? Å sa at hu sikkert bare var en liten baby?

Jeg tenkte eh... er du med du da eller? Jeg er i uke 35 i morra, hu er da ingen liten baby?

Jeg reagerte på flere ting. Nr. 1 at han målte i så mange lommer, det har ikke blitt gjort før? Nr. 2 når han tok mål rundt hodet, mage osv la han målene på utsiden av den hvite kanten rundt hodet? ( Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men du skjønner sikkert hva jeg mener ), å samme rundt magen. Å da så jeg målene hans kom til over eller ca rundt uke 36? Å alikevel sier han hu er liten??

Å sist men ikke minst, hver gang sjekker de i hjernen, for å se etter blødninger. På Siv sa Overlegen at man kunne se om det var hvite partier i hjernen, mens legen på Riksen sa de så etter mørke partier?

Til slutt lurte jeg på hva som kan skje dersom det blir for lite vann? Å hvor blir det av det vannet? Dersom jeg ikke lekker naturligvis?

Setter utrolig pris på svar :-)

Mvh

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...