Silker Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Og hvordan lager man selve coscos`en? På den pakka jeg har så er det ingenting som ligner hverken engelsk eller norsk
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Bruker coscos som tilbehør til fisk eller kjøtt. Regner med at det er instant du har kjøpt (ellers tar det timer:) Koker opp saltet vann med litt olje i (du kan ha krydder i også), trekker det av pannen og tilsetter halvparten av vannmengden med coscos. Legger på lokk, og lar det svelle et par minutt. Rører inn 1 ss smør med en gaffel slik gryna separeres. I midtøsten er det en rett der du tilsetter 7 grønnsaker (nøtter og tørket frukt fungerer supert) i coscosen. Tar det jeg har og det som passer sammen med middagen. Vi hadde kyllingfilet til middag, som var krydret med spisskummin og sitron. Stekte da løk og hvitløk i en panne, tilsatt gulrot, pastinakk og paprika i terninger og tilslutt litt rosiner og valnøtter. Krydret det hele med spisskummin, paprika, litt kanel og blandet coscosen i. Veldig godt. Hadde matyoghurt til.
Silker Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2007 Mmmm.... Lyst til å prøve imorgen Tusen takk!
3 rosa og en blå Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Jeg lager den orginalen coscos retten hver fredag da min mann kommer fra Morocco og det er en nasjonalretten der. Vi bruker koke kylling og diverse grønnsaker sammen med diverse krydder pepper, parika, chili og safran + buljong. butter alt i samme gryte og la det koke til kylligen og grønnsakene er kokt, samtidlig lager jeg coscos gryna da jeg bruker dem som tar lengst tid og som jeg synes er best. Jeg har kjøpt meg orginal coscosgryte som jeg bruker når jeg lager dette.. Da jeg bodde i morocco under graviteten så kunne jeg spise dette hver dag og det er min yndlings rett.
petite fleur Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Fikk cous cous servert hos en venn: squash, broccoli og paprika i selve cous cousen, også laks da. Og rømme og søt chilisaus...nam nam:)
petite fleur Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Ikke sikker på om det var meg du spurte? Koker cous cousen først, og steker den etterpå sammen med grønnsakene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå