Gå til innhold

Bruker fedrene å bli med til legen?


AK, mamma til Aurora. :)

Anbefalte innlegg

Da jeg fannt ut at jeg var gravid fikk jeg time hos legen min 19 des. Jeg er da 7+3. Bruker fedrene å bli med til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde med gubben på første kontroll, litt for at han hadde lyst, og litt fordi legen spør om en del som far også kan svare på (arvelige sykdommer osv). Gubben fikk den der boka man får utdelt, og underholdt seg fint med den mens jeg ble målt opp og ned og sånn, og så fikk han svare på spørsmål om hvilke skavanker hans del av slekta har :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) det hadde jeg ikke tenkt på, så det må vi finne ut av, altså slektas skavanker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid,var samboer med på alle legebesøk,jm besøk,ul undersøkelser,turer jeg måtte ha på sykehuset,fødselsforberedene kurs,modningsakupunktur,ja absolutt alt,han ville ikke gå glipp av en ting,noe jeg synes var veldig rørende,og han har sagt at han vil være med på alt denne gangen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rørende. :) Jeg har ikke spurt min enda, men regner med han vil delta mest mulig. :) Lurer bare på om det er vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i forrige sv, gikk jeg første gang til legen i uke 10,da var mannen min med, fikk da høre hjertelyden..

kjempe spesielt! Etter det så var jeg sykemeldt og gikk til legen hver uke, da var han sjeldent med. Mne var sikkert med en gang i mnd.

Nå er jeg 7+2 med andremann, jeg var hos legen sist uke pga. kvalme/oppkast. Mannen men gleder seg til å være med til legen å høre hjertelyden..men før det er det ikke vits (synes jeg) at pappan er med. Hvis han ikke absolutt vil da..

men jeg tror det er like vanlig at fedrene er med som om de ikke er det. kanskje enklere å gå sammen når det er det første barnet også..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

første kontroll har jeg bestemt meg for at jeg vil gå alene, og min samboer synes det er helt greit, men han blir helt sikkert med på ul. Grunnen til at jeg vil gå alene første gang, er at jeg blir så fryktelig nervøs når jeg er til legen og at fastlegen min er litt "halvsnål" (men flink). Jeg vet at jeg kommer til å ha mer enn nok med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen min har vært med på en av de tre legetimene jeg har hatt så langt.

Og det var den jeg hadde på sykehuset.

Noe som jeg og han er veldig glad for siden vi fikk se babyen på UL=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa'n skal være med på tidlig og ordinær UL, men ikke på vanlige kontroller. Hverken jeg eller han har behov for det, men han hadde nok blitt med om jeg ønsket det.

Er det spesielle ting som dukker opp underveis der det er naturlig at vi er to som får informasjon og skal ta avgjørelser blir han med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på en legetime og en tidlig UL, og mannen min har ikke vært med på noen av dem. UL hadde han nok hatt lyst til å være med på, men siden han nettopp har begynt i ny jobb passet det liksom ikke. Men han skal selvfølgelig være med på UL i uke 18, da er det jo litt mer "å se på". Og kanskje blir han etter hvert med på noen jordmorbesøk, vi får se. Generelt syns jeg det er ok å gå til legen alene, jeg, men det er jo veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samboern min var ikke med på første kontrollen,men han satt på gangen å ventet, snill som han er...men vil ha han med på andre kontroller og ultralyder, og det vet jeg at han også vil være med på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...