smakk Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Hva har dere på og lager dere det i toastjern, stekepanne eller i stekeovnen?
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 har på ketchup, salami, ost og krydder og så i toastjern kom akkurat på at det har jeg lyst på, men har ikke brød :S
Petrine C",) Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Ketchup, skinke, ost, sylteagurk, krydder, salt på toppen av osten.. Nam, nam. Steiker det i steikeovenen...
Easton Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Jeg bruker først sennep, så skinke eller salami, så løkringer, ost og krydder. Av og til til forandring bruker jeg en krydret kremost på bunn, eller aioli. Og selgfølgelig ketchup på toppen, etter det har kommet ut av stekovnen. Hvis jeg har det travelt går de i mikroen, men de blir jo ikke så gode da. mmm ble litt sulten nu jeg hehe;-)
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 stekeovn. Med dijon sennep, pastrami, masse sort pepper og lagret jarlsberg.
tina_mor Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 hehe - det har jeg akkurat laget til meg selv her - så morsomt! Jeg hadde 2 brødskiver, rødløk, kokt skinke, tomatpurre (bedre enn ketchup synes jeg), baconost (smøreost) og litt revet jarlsberg ost på toppen nam nam nam............ Tina_mor
Tommage♀♂ Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Trodde dette var et tulleinnlegg helt til jeg gikk inn på tråden... Er jo bare en måte å lage ostesmørbrød på trodde jeg, hehe;) Jeg har brødskive, skinke og ost jeg, hender jeg krydrer litt på toppen. Deres var litt mer proffe ser jeg=S
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 brød (baguett brød som vanlig.. det er dessverre det som er vanligst her jeg bor), majones, hvitost, tomatskive, oregano eller basilikum, inn i ovnen under grillen sennep og skinke er nam nam også
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 hvis jeg har i toastjern har jeg på skinke, ost, paprika og løk. I ovnen har jeg på kjøttdeig i pizzasaus, løk, paprika, krydder og ost.
Mrs. Bouquet Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Hva vi har på kommer ann på lysten, bruker toastmaskin
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Skal ungane ha, er det kecthup, skinka og ost, og i steikovn. Skal eg ha åleina blir det gjerne karbis, speilegg, agurk, tomat, ost og pepper... Er vel strengt tatt ikkje ostesmørbrød lenger då.... :-D Mannemat!! *ler*
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 Lager i microen jeg...brød smør ketchup, grillkrydder aromakrydder og ost
Adalis Skrevet 6. desember 2007 #13 Skrevet 6. desember 2007 Varierer litt. Hvis bare datteren og evt. mannen skal ha så blir det bare med ost og ketshup og micro'n... Hehe! SOm lunsj/kjapp middag, eller kosemat, lager vi det enten is tekeovn, eller toastjern. Jeg bruker smør på begge sider av hvert brød, så ost, så to lag skinke, så grillkrydder og salt, tynt lag ost igjen, og ny skive oppå der med smør på begge sider. Ikke så eksotisk akkurat... Mannen lager med salami i stedet.
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #14 Skrevet 6. desember 2007 lager to typer:) endten med salami/skinke og ost evt ketchup, og inni ovnen. den andre er sånn lunsjsmørbrød da:) varm,er opp stekepannen, men olje og litt hvitløk, så steker jeg brødene i pannen. etter det , steke rjeg skinkeskiver i pannen å legger på. også tar vi på masse godt som avokado,cherrytomat, agurk, løk, innimellom mais, rømme,paprika osv. også hender det jeg steker avokadoen også da:)
Kaffemocca Skrevet 6. desember 2007 #15 Skrevet 6. desember 2007 Smør, ost pg paprikapulver også i stekepanna.. Det går til nød i ovnen eller i toastjern også, men micron er uaktuelt!
Libido- Skrevet 6. desember 2007 #16 Skrevet 6. desember 2007 Har mange varianter egentlig.. brød,sennep,skinke , ost og krydder brød tomatpurre,tomat,skinke ost og oregano løk inni hørtes godt ut.. det må jeg prøve =)
Himmel og hav Skrevet 6. desember 2007 #17 Skrevet 6. desember 2007 Jeg liker de best i stekt i stekepanna med ketchup, kokt skinke, jarlsberg og pizzakrydder. men mannen min lager noen veldig gode i stekeovnen med kalkunskinke (fra boks) asparges og ost.
smakk Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #18 Skrevet 6. desember 2007 Nam, her var det mange nye og bra ideer ) Jeg pleier forresten å ha ost, pastrami, ketchup, sennep og piffikrydder.
Gjest irismor Skrevet 6. desember 2007 #19 Skrevet 6. desember 2007 Tar 2 brødskiver smører et tynt lag med smør på begge 2. Så tar jeg en dasj med thousand island dressing på hver av skivene og smører utover. Så ost og skinke på begge skivene. Legger så skivet løk på den ene og skivet tomat på den andre. Klæsjer dem sammen og putter dem i toastjernet. Veldig godt =))) Fattern`s variant 2 skiver brød, ristet i brødristern Litt smør på den ene skiva, legg så på skinke, salami og spekeskinke. Legg så på skivet løk, skivet tomat og sylteagurk. Masse ost på toppen og en dasj med piffikrydder. Kjøres så i microen til osten er smeltet. Legg på den andre skiva og hugg innpå.
Turid Laila Skrevet 6. desember 2007 #20 Skrevet 6. desember 2007 Enten i ovnen eller i toastjern. I ovnen er det enkle, og toastjern er de naturlig nok doble. Har bare ost på, men tar på ketchup etter de er stekt. Aner ikke hvorfor, men ketcupen smaker bedre da.
ToPrinsesser<3 Skrevet 6. desember 2007 #21 Skrevet 6. desember 2007 I ovnen blir det gjerne slik: litt smør, ketchup, salami el skinke, hvitost og grillkrydder eller timian på toppen. Veldig enkelt, men godt - i smørbrødjern/ vaffeljern: smøreost med skinke og salami
meg & to små vampyrer Skrevet 6. desember 2007 #22 Skrevet 6. desember 2007 Sennep, skinke/spekeskinke/spekepølse, ost i ovnen
skorpionfruen Skrevet 6. desember 2007 #23 Skrevet 6. desember 2007 Helt enkelt... Brød, ost, skinke. Varmer det enten i steikovnen elller mikro alt etter hvor mye tid jeg har, så krydrer jeg etter behov el ønske. Evt ketchup, eller majones, eller dressing.
Grigri m/3 gutter Skrevet 6. desember 2007 #24 Skrevet 6. desember 2007 Jeg lager enkle smørbrød i steikovnen. Da har jeg først på tynne skiver tomat, så skinke, løkringer og ost. Kan ha på litt krydder. Jeg tar på ketchup og agurkskiver etter at de er stekt, det er helt nydelig med kald agurk på varmt ostesmørbrød, mmmmmmmmm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå