Gå til innhold

hva synes dere om matheus???

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi er fornøyde med det navnet, men mange som rynker på nesa når vi sier at gutten vår skal hete det.. hva tenker dere? er det bare jeg som er rar som synes det er fint??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke bibelske navn i det hele tatt. Men om du først skal bruke det, så dropp h-en. Og så kan du godt skrive det med stor M ;-)

Skrevet

Jeg tenker hvitvin med en gang jeg hører navnet!

Skrevet

Jeg liker d veldig godt, og vil gjerne at en fremtidig sønn skal hete d samme, men opplever jo egentlig d samme som du gjør.. :) Kanskje vi er rare da.. Men fint er d isåfall :)

Skrevet

Matheus er i alle fall finere enn popisnavnet Matheo!!!

Og så kan du jo satse på 4 sønner slik at du får Markus, så Lukas og tilslutt Johannes :) alle de navnene er jo veldig populære fortiden

Skrevet

Liker du Matheus, går du for det og bryr deg ikke om hva andre sier :)

Skrevet

takk for alle svar:) og til deg supergyda, så var den lille forbokstaven en skrivefeil, som du også sikkert skjønte...

Skrevet

Ja, jeg skjønte det, skulle bare erte litt vettu :-D

Skrevet

Blir litt for bibelsk for meg, gitt. Er ikke så glad i de navna, synes de er så dystre og triste. Er ikke Matheus en evangelist?

Passer bra hvis han blir prest da...

Skrevet

jeg digger det!!

jeg ville skrevet Matteus da! det er mitt favoritt guttenavn og skulle GJERNE ha brukt det selv, men samboer liker det ikke :(

Skrevet

Markus var jo også en evangelist da, men alle som heter Markus er jo ikke prester da...

Skrevet

Jeg synes det er veldig pent. Ikke så mye brukt, men likevel enkelt. Veldig fin klang! Eneste er at jeg ville foretrukket stavemåten Matteus. Men det er en smakssak:-)

Gratulerer med et flott navnevalg!!

Skrevet

Jeg synes personlig at Matheus blir altfor bibelsk. Men smaken er jo forskjellig, og Matheus er jo et navn man helt fint kan bruke hvis man vil det.

Og jeg er helt uenig med de som vil fornorske navnet til Matteus. Den skrivemåten synes jeg ser rar ut. Skriv navnet Matheus hvis dere skal bruke det.

Skrevet

nei nei nei. Da må du i såfall få flere sønner som du kaller Lukas, Markus og Johannes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...