1222 Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Til vanlig, når jeg ikke er gravid, spiser jeg mat fra MacDonalds, Burgerking kanskje tre ganger i året. Liker egentlig ikke maten de har der så godt. Nå derimot, som jeg er gravid og burde spist grønne epler, gulrøtter, grovbrød og fisk, er det eneste jeg klarer å få i meg uten å kaste opp, ja nettopp: chips, hamburger, cola, ketsjup, og potetskruer. Tenker at det er bedre enn å ikke spise noe, og satser på at det går over når kvalmen gir seg. Håper virkelig det! Kan jo ikke være bra hvaerken for meg eller for den lille mini der inne!
ticalinda Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 He...he... Jeg er heldigvis ikke sånn. Spiser normal mat til vanlig, men nå når jeg er gravid så har jeg fått helt dilla på grønnsaker og frukt. Spiser MYE mer av det nå, enn før jeg ble gravid. Du kan sikkert spise dette med god samvittighet hvis det holder unna kvalmen. Det ville jeg gjort ihvertfall!
lana<3 Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Får håpe du ikke får forstoppelse da av all denne maten....kan jo være at kroppen din trenger noe som finnes i all denne sorry utrykket søppelmaten...salt,fett,jern,folsyre,mineraler???? Hvordan er matvanene dine nå som du er gravid?? Spiser du jevnt hver andre hver tredje time?? Pass på å drikk masse vann iallefall så kroppen klarer å kvitte seg med dette...eventuelt tygg isbiter hvis du er veldig kvalm.... Og sånn helt tilslutt....har du vært inne på kvalme forumet her inne og kikket???
1222 Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2007 Jeg spiser normalt alltid minst hver tredje time, spiser lite og ofte til vanlig altså. Nå etter at denne kvalmen kom, så spiser jeg fortsatt lite og ofte, problemet er jo bare at det kommer opp igjen. Men dersom jeg spiser for eks chips, så ser det ut til å holde seg der nede. Merkelige greier..! Skal se på kvalme forumet, ja:-)
sta77 Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Har det akkurat på samme måte. Det har gått i potetgull, pommes frites, pop corn og pølser.. Begynner å jevne seg litt mer nå da kvalmen har begynt å gi seg litt. Har til og med spist fisk en dag!
Giinaღ Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Jeg har det også sånn. Det er skikkelig frustrerende, men det meste smaker SÅÅÅ vondt. Det eneste jeg får i meg er junk og energien blir ganske laber. Håper også kvalmen gir seg snaaart!!!
AS og lillemor=) Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Hei hei=) Jeg har hatt ustoppelig lyst på pommes frites med grillkrydder.. herlig=) Spiser ikke dette ofte til vanlig, så er overrasket over denne lysten. Til gjengjeld eier jeg ikke lyst på godis, som sjokolade, noe jeg alltid har elsket.. Har oppdaget at salt potetgull hjelper mot kvalmen. Kom på tanken, siden det hjelper mot bilsyke, noe jeg bruker å bli ved lange turer.. Kvalmen ser ut til å avta, bank i bordet=) er 10 + 4 idag=)
1222 Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2007 jaja, det ser det ut som at det ikke bare er meg dette gjelder. typen min kom forressten tilfeldigvis i snakk med en gravid jente da han var ute her en kveld, og hun spiste bare pommesfrites og ketsjup hun og:-) Denne uken har vært forferdelig rett og slett for meg, og det toppet seg i dag, med at jeg har kastet opp alt jeg har spist. Nå er jeg veldig tom for energi, men prøver å holde motet oppe. Vurderer legetur om det blir verre enn dette.
mamman til juliprinsesse Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Et spørsmål, mener jeg leste et sted at man ikke skal spise junk når man er gravid? stemmer ikke det? hadde vel noe med frityr å gjøre trur jeg, jeg spiste nemlig pommes frites i helga, glemte meg helt bort, men jeg antar her at det ikke er skadelig?
Venter på bitteliten Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 En liten spire?: Det er ikke skadelig å spise slik mat når man er gravid, men det er kanskje ikke akkurat tilrådelig. Lite næringsstoffer i det, og med en liten i magen er det jo næringsstoffer du trenger. Selv har jeg det på samme måte som HI. Har dager hvor jeg spiser veldig lite pga at tanken på all mat gjør meg gørrkvalm. Dagen etter har jeg derimot kjempelyst på fet mat – og jo fetere jo bedre. Brus har jeg også begynt å drikke! Tror det kan komme av at kroppen forsøker å komme i likevekt. Pga kvalmen har jeg gått ned to kilo, og det vil vel kroppen ha tilbake. Til daglig spiser jeg nemlig veldig lite junkfood og potetgull. Er ikke så glad i det. Og brus sluttet jeg å drikke for flere år siden.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå