Gå til innhold

Lenge mellom legetime og ultralyd


Kamsen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er nå omtrent 10+2 uker på vei og naturlig nok veldig, veldig glad (selv om jeg ikke helt har skjønt at jeg er gravid ennå til tross for å ha visst om det i seks uker...).

 

For et par uker siden var jeg på min andre legetime og neste gang jeg skal noe slik er ultralyden 28. januar.

 

Føler at dette er veldig lang tid å vente. Hva synes dere?

 

Er jo veldig nysgjerrig på "alt der inne", men vil ikke være "pysete" løpe på unødvendige private ultralyder i tide og utide (uten å mene og tråkke noen på tærne her, altså!).

 

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Orkideen

Det er helt normalt at det er så lenge mellom kontrollene i begynnelsen av svangerskapet.

Friske, gravide kvinner får som hovedregel tilbud om 8 kontroller, ultralyd inkludert. Disse kontrollene er omtrent slik fordelt utover svangerskapet:

 

1. kontroll; uke 8-12

2. ultralydkontroll; uke 17-19

3. kontroll; uke 24

4. kontroll; uke 28

5. kontroll; uke 32

6. kontroll; uke 36

7. kontroll; uke 38

8. kontroll; uke 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Er absolutt frisk og rask (ikke hatt en eneste dag med oppkast. Bare en liten smule trøtt) - så det er mer den der utålmodigheten jeg må jobbe med. Er jo veldig spent, som sikkert alle andre i samme situasjon er :)

 

Grunnen til at jeg har vært hos legen to ganger nå var pga at jeg byttet fastlege og fikk litt for kjapt time. Luksus!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...