Gå til innhold

Forskjellig kvalme??

Anbefalte innlegg

Dere som VET at dere er/har vært gravide, og er/var kvalme. Er denne kvalmen annerledes enn vanlig kvalme/spysyken?? Jeg har ikm på mandag, så vil ikke teste før den tid... Men i de siste dagene har jeg vært ganske kvalm, og plaget med halsbrann. Sliter litt med å skille mellom kvalmen og halsbrannen, men det er av og til så ille at jeg får vondt i brystet... Ja, uansett da, kvalmen er liksom ikke den type kvalme jeg er vant til! Jeg er bare kvalm, og føler at jeg ikke har kontroll på om noe kommer opp. Jeg har ikke kastet opp, så det jeg mener er at jeg er nesten redd for å prate for mye/lenge, fordi jeg er redd for å kaste opp uten å merke noe på forhånd... Huff, håper det ikke ble så veldig rotete det her, og at noen kanskje har noen erfaringer... Håper selvsagt jeg er gravid, men tør ikke håpe...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136231325-forskjellig-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ekstrem svangeskapskvalme kombinert med intens halsbrann. Prøvde MANGE forskjellige midler mot halsbrann. Det som hjalp meg best var Flytende LINK rødt merke. Prøv den hvis du orker om morgenen før du står opp og spesielt om kvelden før du legger deg.

Svangerskapskvalmen for meg var anderledes enn spysyken ja. Var liksom bare kvalm. Var verst om morgenen og i hvertfall når jeg var på kjøkkenet. Alle parfyme lukter fikk meg til å brekke meg. Egentlig lukter generelt hehe. Får skikkelig konge luktesans...

Nå venter jeg på mensen selv og kjenner allerede kvalmen om morgenen. Kanskje innbildning?? Håper ikke det.

Lykke til.

Klem

:) tusen takk for svar:) kvalmen har vært veldig varierende, fra kjempeintens til ingenting... Tok som sagt en test igår som var negativ, men det er jo ikke alle som får utslag så tidlig...

Så vi får krysse fingrene for oss begge:):) Og håpe vi får verdens beste julepresang:D

Annonse

jeg synes svangerskapskvalmen minner mye om spysyke, men den er likevel ikke den samme, spysyken føles mer intens, akkurat som om kroppen jobber på spreng for å få ut ubudne gjester, mens kvalmen i forb med graviditet er mer seiglivet av seg..hehe, sånn forklarer jeg det i alle fall:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...