Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter over 3 år med prøving satt spiren på 3. pergokur, som var dobbel. Har en datter på 3 1/2 fra før! Jeg er nå 6+3 på vei men i går da jeg skulle på do og tisse var det blod på papiret da jeg tørket meg. Blodet var litt brunlig, men ikke slim eller klumpete. Det var ca. 2 gode tørk med blod. Dro på legevakten, men legen jeg møtte på kunne verken si det ene eller det andre. Ikke berolige meg, ikke anbefale noe eller indikere noe. Dro hjem mer fortvilet enn da jeg dro ned.

Idag har jeg bare hatt litt brun utflod. Ringte fastlegen og hun sa at det var helt ufarlig. Jeg har ingen smerter, men jeg har heller ikke merket noe særlig til graviditetstegn. Ikke har jeg ømme bryster, ikke er jeg kvalm, litt trøtt kanskje og litt hodepine, ellers ingenting........

Er livredd for at det kanskje er en MA? Ønsker feedback på dette. Jeg kommer til å bli helt knust hvis jeg mister igjen. Mistet en gang før.

Noen med erfaring? Hva tror dere? Var så sikker på at det skulle gå bra denne gangen! Er redd og lei meg nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei Charla..

jeg hadde brun utflod i 2 uker før det ga seg nå søndag som var..nå er jeg 8+1 og på tirsdag så vi ett bankende hjertet og alt sto bra til..brun utflod er vanlig for veldig mange..kommer det friskt blod og smerter ville jeg blitt bekymret..fram til da så tror jeg alt er bra med den lille..var ihvertfall det for meg..lykke til tenk positivt...klem

Skrevet

Uff så frustrerende.. Det trenger ikke være farlig ettersom jeg har hørt, noen opplever visst litt blødning under graviditeten. Hvis det skulle vært SA trodde jeg man hadde veldig store blødninger, jeg har hatt MA og har ikke blødd noenting.. Men det er vel forskjellig! Må si jeg blir provesert av at ikke leger kan gjøre noe mer når slike situasjoner oppstår. Jeg syntes du burde kontakte privat gynekolog siden du har mistet før og selvfølgelig er redd det skal skje igjen. Da får du værtfall ett svar!

Jeg håper inderlig at alt er bra med det kommende barnet ditt, og ønsker deg lykke lykke til! Sender deg mange mange gode tanker ¤

Skrevet

Tusen takk dere! Er så deilig å få normale tilbakemeldinger. Han legen i går virket rett og slett inkompetent. Han bare trakk på skuldrene og sa at det var for tidlig til å gjøre eller si noenting som helst. Er det mulig???

Det må å ringe gynekologen var kanskje en ide ja. Gikk til volvat da jeg ble satt på hormonkur, så jeg kan jo ta kontakt med hun som behandlet meg da.

Tusen takk igjen.........jeg håper så inderlig på at det er en uskyldig blødning. kjempebra å høre at alt er vel etter to uker med brun utflod, "gleder seg". det beroliger meg, men det er klart at det er forskjellig for alle.....

Skrevet

ja det er jo det..vi alle er forskjellige men meg gikk det bra med og hadde det såpass lenge,så jeg håper det går bra med deg oxo...ja ta å bestill deg en time så kan du slappe av litt og slippe bekymringen..er det beste det:) noen leger er bare dumme..jeg byttet ut min lege nå når jeg ble gravid,han var ihvertfall dum..skulle ha meg på masse medisiner og mente jeg måtte til sykhuset for noen prøver var dårlige,..han kunne faktisk ingen ting..den nye legen sa de prøveresultatene jeg fikk var de beste jeg kunne få..så jeg er glad jeg byttet:) hvis ikke kunne ting gått galt pga han..men lykke lykke til..ring å få en time:=)

Skrevet

Det er helt utrolig, man kan ikke behandle pasienter på den måten. Har han ikke peiling bør han ordne det slik at noen andre får se på deg. Jeg fikk beskjed av legen på mand at alt var bra, to dager senere på UL fikk jeg beskjed om at jeg har hatt MA for noen uker siden. Kjenner det irriterer meg at legen kunne si at alt var bra etter GU og alt!! På volvat er de nok flinke. Det er verdt pengene å få sjekket det ordentlig, utrolig vondt å gå rundt å være redd! Som sagt, ønsker jeg deg alt det beste... Håper du snart kommer med gode nyheter :)

Skrevet

ja det er helt utrolig hvordan leger her er ..ikke alle men noen få..ja tenk å si at her er alt bra så har du hatt en ma?fy uff..er du gravid på ny?eller fikk du nettopp vite det?klem

Skrevet

Jeg fikk vite det i går, skal tilbake i morgen og får da mest sannsynlig en utskrapning.. Prøver å være positiv og tenke fremover selv om det går litt opp og ned..

Skrevet

Ja det er jo sant det.har jo skrevet med deg der inne..uff..ja du er flink om du klarer å tenke positivt i denne tiden...du får si ifra åssen det går i morgen..lykke til..klem

Skrevet

Takk, trodde jeg hadde skrevet med deg før ja! Lykke til du også, håper alt vil gå fint med deg og din, og at du får et flott svangerskap :) Håper å høre mer fra deg igjen!

Skrevet

Så også innlegget ditt litt lenger nede nå, juninurk. Så utrolig trist. Kjempelei meg på dine vegne og må si jeg beundrer måten du takler det på. Jeg vet ikke hva jeg gjør hvis dette ender slik. Jeg tror ikke jeg orker å prøve mer da.....etter over 3 år begynner det å bli en stor påkjenning og da jeg testet positivt denne gang var det som om jeg begynte et nytt liv!

Skrevet

Forstår at påkjenningen er stor for deg. 3 år er lenge, man blir sliten av det vil jeg tro. Ikke gi opp uansett hva som skjer! Forhåpentligvis går alt fint denne gangen hvis ikke kan det gjøre det neste gang! Du har en datter fra før, dere klarte det da og klarer det helt sikkert igjen.. Noen må bare gå litt tyngre veier enn andre for å oppnå det.. Det kan hende jeg takler det så "bra" nå fordi det ikke har gått helt opp for meg, men håper virkelig at jeg vil holde meg oppe, orker ikke knekke sammen rett og slett!! Veldig mange mister, desverre ble jeg (mest sannsynlig..) en av dem. Det betyr at noe var galt og jeg vil heller at det skjer nå enn når jeg er enda lengre på vei, eller å få et barn som ikke er levedyktig. Jeg er ikke særlig troende, men tror på positiviteten....

Skrevet

har vært i samme situasjon, men hos meg var det mer blod og en mer kraftig menstruasjons lignende blødning og dette har jeg gått med nesten siden jeg ble gravid.. og er nå 12 uker på vei.

Siste gang jeg blødde, hadde jeg utrolige smerter nederst i magen å trodde at slutten var nær, men da jeg kom på ultralyd, så jeg den lille røre på seg og hjertet banket!:)

Så jeg ønsker deg lykke til og håper alt går bra videre med deg og den lille!:)

Skrevet

Tusen takk Cathy! Det var betryggende å høre. Jeg må finne ut av det. Det er så fælt å ikke vite. Veldig redd for at det er en MA, men håper inderlig at det er uskyldig. Lykke til videre med deg! Kjempeglad på dine vegne at alt er bra!

Skrevet

Litt roligere nå........ringte kvinneklinikken og de sa at det virket veldig uskyldig og ufarlig. Jeg kunne bare slappe av sa de. Hvis jeg fikk smerter eller det begynte å blø igjen, burde jeg ta kontakt med fastlegen for time, men hvis ikke, så gikk det helst bra. Jeg får vel stole på ekspertene. Har egentlig hatt en god følelse siden jeg testet positivt og i de aller fleste tilfeller går det jo bra, så får vel bare fokusere positivt fremover. Skal på kontroll om en uke, så får høre med fastlegen da om jeg evt. kan få en ul så jeg kan føle meg mer beroliget.

Hadde ingen blødninger i første svangerskap, så derfor ekstra nervøs denne gangen, i tillegg til at jeg har ventet så lenge....!

Skrevet

Er fortsatt veldig redd jeg......i går var det kun brun utflod------idag har det vært blod. Friskt rødt blod og mer og mer. Jeg ringte kvinneklinikken igjen, men får jo bare vage svar. "Det er helt normalt"-----men det er jo ikke det for meg. Jeg har jo aldri opplevd dette før og er livredd for å miste igjen. Skjønner såpass at jeg ikke har hatt en SA enda ihvertfall, da det ikke er noe slim eller klumper, men det kan jo være begynnelsen på noe. Dere som har hatt blødninger, hadde dere smerter??? Jeg kjente ingen smerter i går eller da det begynte for 2 dager siden, men idag har jeg typiske menssmerter....ganske konstant. Jeg er helt fra meg nå.........jeg føler at jeg ikke kommer til noe sted. Ringte volvat hvor jeg har gått til behandling, men gynekologen er ikke der før tirsdag ettermiddag. Legesenteret vil helst at jeg skal beholde timen min på torsdag, jeg vil jo inn så snart som mulig og bli henvist til ul. Ser jo at mange her inne har fått ul så tidlig, hvordan klarte dere å få det??? Jeg kjenner at jeg holder på å bli hysterisk. vet ikke hvordan jeg skal få roet meg ned........helt jævlig dette her!

Skrevet

Vet jeg maser veldig her nå, men håper veldig at noen med erfaring svarer.........hadde satt enorm pris på det! dytt.....

Skrevet

Jeg tilhører ikke her inne, men jeg hadde en venninne som blødde for noen mnd siden. Hun var da 6+4. Jeg tok henne med meg på legevakta her i byen. Hun ble undersøkt der, og etterhvert henvist videre til akutten for UL. UL viste et bankende hjerte:O)

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg dratt på legevakta og bedt om en UL for og få et svar på hva som skjer. Ikke minst siden du har mistet før.

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Hei hei HI=)

Jeg har hatt brunlig utflod, og fikk selvfølgelig panikk. Vet jo at mange opplever dette, men likevel.. når det plutselig rammer en selv, så er det vanskelig å slappe av og glemme det hele..

Iallefall.. jeg kontaktet en privatpraktiserene gynekologklinikk, forklarte storyen og fikk time på dagen. Trodde jeg var 7+1, men ifølge gyn stemte ikke dette. Jeg fikk beskjed om at enten var jeg kortere på vei enn antatt, eller så hadde embryoet sluttet å vokse. Hm.... tenkte jeg..

Dro tilbake etter 6 dager, og fikk da beskjeden før undersøkelsen startet " husk at sjansen er 85 % for at dette har gått bra". 85%??? Hvorfor hadde han ikke sagt dette før, tenkte jeg.. Iallefall.. det viste seg at embryoet hadde vokst, og jeg ble satt en uke tilbake.. Gyn nevnte ikke noe om blødningene en gang. Spurte, og han sa det var vanlig!!

Får du ikke time til UL? Merkelig, for når du har mistet før, er det vel vanlig at de tilbyr tidlig ul.. hm... skjønner ikke hvorfor du ikke får time. Tenker som så, at så lenge de får pengene sine, så skal de jo være fornøyde.. Litt kynisk tenkt kanskje, men mener vi trenger oppfølging! Iallefall når en har gått igjennom en Sa, slik du har!! Stååå pååå=)

Nå er jeg 10 +2, og blødningene er over! Har derimot sterke menskramper, og de blir bare værre og værre. VET jo at livmoren skal utvide seg og det der, men det er virkelig ille.. Ringte gyn idag, selv om jeg kviet meg. Vil jo ikke være " overnervøs førstegangsfødene".. får time til uken, såkalt " oppfølgingstime".. Lettelse..

Sender deg og spiren gode tanker=)

Skrevet

Hei. Nå er jeg gravid for andre gang og har heldigvis ikke hatt noen blødninger ennå. Første gangen jeg var gravid hadde jeg kraftige magesmerter og sterk rødlig blødning noen dager. Visste ikke at jeg var gravid da, så trodde bare det var ekstremmensensmerte. Hadde nok blitt veldig redd viss jeg visste d. Men alt var heldigvis i orden, når jeg var på ultralyd var alt fint og jeg fikk en fin stor jente. Så for noen er det tydeligvis helt vanlig å både ha magesmerter og blø litt uten at noe er galt. Håper det går bra med deg!

Skrevet

Hei!

Dro til legen forrige fredag fordi jeg fant ut at jeg hadde brun utflod og litt smerter i magen. Hun jeg snakket med sa at det var vanlig å ha brun utflod for noen under hele svangerskapet. Måtte vente leenge (legevakta i oslo en fredagskveld = håpløst) om jeg skulle til legen så vi bare dro hjem. Da jeg dagen etter også hadde brun utflod og litt smerter dro jeg tilbake. Hun legen jeg snakket med der sa det samme, men jeg fikk sjekket og alt så bra ut. Har fortsatt brun utflod, men ikkeno smerter lenger. Lurer på om det er fordi jeg egentlig skulle hatt mensen denne uken at jeg har det... Men det er visst ikke farlig så lenge det ikke er friskt blod. Var litt redd for at jeg var gravid utenfor livmoren, men det gjør visst fryktelig vondt. Jeg ble veldig lettet etter at jeg var hos legen så jeg anbefaler deg å ta deg en tur så du får sjekket ordentlig. Lykke til! :)

Skrevet

Hei ..

Har hatt samme opplevelsen som du hadde , men da var den en MA. Håper for din del at det ordner seg. Jeg i alle fall blødde i 3 dager , så kom mensmurring og jeg kjente at noe var på gang ja. Kjenn etter om du har samme følelse i puppene som før, og om magen kjennes kald, eller varm sånn som den har vært under hele svangerkapet. På den andre siden så hadde søstra mi blødninger under begge sine svangerskap som var like mye som mens nesten, og hun fikk to friske barn. Men har du en følelse på noe galt , krev og få hjelp !!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...