Gå til innhold

Huff. Er det bare jeg som føler det slik?


Divamamma fødte 16.08.08

Anbefalte innlegg

Er 4 + 6 idag. Føler meg litt deppa og redd faktisk.. Har selvfølgelig litt humørsvingninger da. Grunnen til at jeg er redd, er fordi det virker som om det er stor sjans for å miste det. Og jeg bare lurer på om det er noen som har lyst å komme med litt fakta og optimistiske ord?

Og om det er andre som også føler det sånn?

 

Jeg vil så gjerne at spiren min der inne skal vokse, og bli stor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEI HEI:) divamamma..

jeg var akkurat som deg deppa og redd..det er faktisk ikke så stor sjans som alle skal ha det til at det går galt..det viktigste for deg og din spire er at du tenker positivt og ser fram til at alt skal gå bra..det blir nok enda lettere for deg når du selv kommer deg til en tidlig ultralyd og ser at alt er som det skal være der..det hjalp for meg ihvertfall..og idag er jeg 8+1..det er helt vanlig å være redd og bekymret for den lille..men det går nok bra skal du se..slapp av å tenk positivt..er mine ord:)

lykke til videre og en klem er sendt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er godt å ha andre som forstår deg og er eller har vært i samme situasjon selv:) er glad jeg er medlem her inne selv...:) vi må ta vare på hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også slik som du beskriver - men så leste jeg tilfeldigvis noe - en blogg fra et kjærestepar som venter barn (tror det var her inne). Hun var så fryktelig bekymret og fokuserte på alt som kunne gå galt. Når man leste hans versjon, gikk det opp et lys for meg.

 

Han fokuserte på de omlag 85% for at alt skal gå bra i forhold til de tre første månedene! SÅ mye bedre og mye mer logisk tankegang!

 

Dette har hjulpet meg veldig. Jeg er nå 10+2 cirka - og har ingen dårlige følelser inni meg mer. Gleder meg naturligvis til midten av desember når jeg er 12 uker, men tror virkelig at alt kommer til å gå strålende!

 

Lykke til videre og tenk positivt! Tror man kommer myyye lenger med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh,wow.. Ja, det er faktisk sant. Man må fokusere på de 85% det går bra med. Huff.. Det er vanskelig men! Det er så typisk oss kvinner å bekymre oss for mye, mens mennene har en mer optimistisk tankegang...Får begynne å få en "mannlig" tankegang;)

Takk forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går også rundt og er redd for at ting skal gå galt,men oftes går det jo godt. Det er ikke unormalt å føle det slik. Mange som er urolig i første trimerster,for en vet at det er da det er størst sjangse for å miste.

 

Dette går helt sikkert fint,du får sikkert en fin baby,skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Divamamma!

 

Det du har skrevet, er som om jeg skulle skrevet det selv. Føler og tenker på akkurat det samme. En skikkelig vond følelse! Men jeg leste også det med at det er 85%++ sjanse for at ting skal gå bra. Leste faktisk her inne et sted, at det faktisk er 89,2% sjanse fra uke 5-8. :) Så jeg skal prøve å tenke på det! Det må du også, og alle dere andre som tenker ikke-mannlig-tankegang. :) Skal prøve å holde meg unna alle SA og MA trådene også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:)

 

Ja, vi får prøve å oppmuntre hverandre på litt "harde" dager.. Jeg føler meg mer optimistisk nå igjen, men hadde det litt vanskelig idag tidligere.. Ja, imorgen er jeg jo i uke 5, så da er vel sjansene høynet enda mer.. Jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at det er flere som føler det som jeg! er 7+2 nå tror jeg.. Og kjæresten min forundrer seg over at jeg tenker så negativt og er så bekymret, og da sier jeg "jeg har lest såå mye på internett om alt som kan gå galt, det er ganske vanlig skjønner du!"...

 

Huff.. Men den tråden her veide opp for alle de negative trådene- og nå er dagen min blitt bedre :) tuden takk og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær deppa! Du skal ha barn :-) Man kan jo bli nervøs av bare å se overskriftene til mye her inne... men 9 av 10 går det bra med vet du! Hvor mange rundt deg som har vært gravide har egentlig mistet! Lykke til, gled deg over det fantastiske som har skjedd inne i kroppen din - og det som kommer til å skje framover! Det gjør jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som å lese om meg selv det.. Har slitt enormt denne første tiden. Men for meg har det hjulpet utrolig mye å lufte tankene her inne, pluss at jeg har lest i "på vei" og rett og slett sett på statistikken! Nå innbiller jeg meg at jeg har kjent ørsmå bevegelser (er 11+5ca) så nå er jeg utrolig bevisst magen min...

 

Men ja! Det vil gå helt supert med de aller aller aller fleste!! Og hvis man er kjempebekymret så ta en tur til lege og fortell!! De fleste leger vil da henvise til UL slik at man får sett selv ! Har vært to ganger nå pga at jeg er så usikker..

 

Og så skal det sies at mengden hormoner som flakser rundt inni kroppen slettes ikke hjelper!! :) Dette vil nok gå helt supert skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...