Emblaa Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Hjelp! Har en sju uker gammel baby som pga at han er underernært får mme Nutramigen. Jeg har cøliaki og mye matvareallergi, så vil derfor holde han unna kumelk og gluten det første året. Han får sitt daglige behov dekka av morsmelk så langt det rekker og ca 180 ml Nutramigen. Problemet er at han får sånn forstoppelse, og i dag har han trykket så han er rød i ansiktet og skreket i tre timer, men fortsatt er det ikke noe i bleien. Vil ikke gi maltekstrakt, for det er det jo gluten i (mye cøliaki i familien), men hva kan jeg da gi en baby som er så liten? Sviskesaft? Det står på glasset "Fra 4 måneder". Noen som har gode råd? Helsestasjonen hadde ikke peiling da jeg ringte i ettermiddag!
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Du kan fint gi sviskesaft, men være obs på at noen barn reagerer motsatt, og kan få hard mage. Begynn forsiktig, så tipper jeg det går fint. Ellers kan du ringe barneavdelingen på sykehuset i nærheten (siden det er helg). De bør kunne svare. Men er du sikker på at det er Nutramigen og ikke noe du har spist? (Sikkert dumt spm, men måtte spørre allikevel :-)) Jeg har også barn som bruker Nutramigen, men ingen av de har noengang hatt magetrøbbel pga den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå