Gå til innhold

Samme navn som naboen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker navnet Iver og har veldig lyst til at babyen i magen skal hete det hvis det er en gutt. Men naboen vår har en gutt som heter Iver. Vi bor i et byggefelt (ganske upersonlig her etter det jeg er vant til). Vi har ikke kontakt med naboen. Hun jobber på bensinstasjonen så vi sier hei til henne når vi er der, han er innom noen ganger med nabovarsel (litt turbulent sak). Men uansett, blir det dumt å kalle babyen det samme som sønnen deres? Samboeren min er litt i tvil, mens jeg ikke bryr meg om det.. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg synes det var litt rart. Blir de så tette i alder at de vil komme i samme klasse på skolen? I så fall ville jeg kanskje prøvd å finne et annet navn. Men fint navn!

Skrevet

Ville ikke brydd meg og om det :o)

Kjør på med Iver! Artig navn :o)

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hvor gammel han er, men kan tenke meg 8-10 år.

HI

Skrevet

Kommer de i samme barnehage og skole?

Vil de leke sammen i gaten eller lekeplassen osv.

Det er slike ting som kan gjøre det dumt med to barn med samme navn.

Er dere foreldre så nære at de føler at dere hermer?

Iver er fint, men det finnes mange fine navn.

Anton

Brede

Bård

Simen

Åsmund

er blant mine favoritter.

Skrevet

Han flytter jo hjemmefra nesten før din gutt begynner på skolen, så de vil jo aldri ha samme vennekrets vil jeg tro.

Jeg syns egentlig ikke det er noe problem siden aldersforskjellen er så stor.

Har selv hatt det sånn i nabolaget da jeg var liten, broren min og en stor nabogutt het det samme. Der var mamma og moren hans gode venninner, så mamma klarerte det med henne. Var aldri noe problem pga aldersforskjellen der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...