Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har man krav på foreldrepenger (fødselspenger) om man jobber ved siden av attføringen???

Jeg har hatt rundt 50% vikarstilling de første (4) månedene av de berømmelige 10 månedene. De siste 6 månedene før fødselspermisjon har jeg jobbet i 100% vikarstilling, altså har attføringen opphørt.

Holder dette eller setter min "attføringskarriere" en bremser for fødselspengene???

Er det attføringen i seg selv som teller eller at jeg faktisk har hatt innteksgivende arbeid i de 10 månedene???

Setter stor pris på alle svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136228991-attf%C3%B8ring-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

beklager å måtte si det men hun herre som svarte deg tidligere tar FEIL!er litt irriterende med folk som svarer på ting de tror de kan..!

er du under attføring å jobber hvesiden av har du ikke krav på fødsels penger(mammaperm penger),så lenge du får noe som helst stønad fra attføringen.

MEN du sier du har jobber 100 prosent,vil det si at du da ikke har fått noe støtte de siste 6 mnd? hvis det så har du krav på d.

jeg har selv gått på attføring å fant just ut av dette,har hatt ett helvette med nav og trygdekontoret,jeg har jobbet hvesiden av attføringen,men noen mnder her og der har jeg ikke jobber 100 prosent og fått bitte litt støtte,dvs da begynte jeg på 0 mnd å må opparbeide meg de 6 mndene igjen.

det var faktisk ingen på nav som viste om denne regelen.

så er du under attføring men jobber 100 prosent å får ingen støtte fra attføringen er det greit,men har du fått litt støtte må du opparbeide deg de 6 mndene på nytt.

Hei igjen!

Attføringen min opphører 7 mnd. før perm, så jeg vil ikke motta noe fra fra nav, men få "vanlig" lønn fra arbeidsgiver. Tidligere har jeg sendt inn meldekort og fått fra nav de timene jeg ikke har jobbet i ordinær jobb. Har ellers også jobbet sammenhengende på ett sted med ordinær lønn (48%) under attføringsperioden.

Er bare det at det virket som de hang seg opp i at jeg hadde vært under attføring i begynnelsen av de berømmelige 10 månedene. Fikk meg til å føle som jeg prøvde å "snyte":(

Takker for alle svar:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...