Kari-mor :) Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Er de vanskelige å lage? De er jo vanvittig gode!!!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 kransekakemasse. ligger i bakehyllene ved siden av marsipan
Giftmamma med2jenter Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 jeg lage de av mandelmasse.. ble supergode:)
Kari-mor :) Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2007 Takk for svar jenter!!! Men er det samme om man bruker mandelmasse eller kransekakemasse? Tar det lang tid å lage de?vanskelig?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 de er ikke vanskelige å lage, men de er vanskelige å få pene... he he heldigvis er det smaken og ikke utseende som teller... )
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 http://www.egg.no/Recipe.aspx?artid=14775&bgstyle=&mnu1id=&mnu2id=&mnu3id=&mnu4id=
Kari-mor :) Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2007 hi,hi det er sant Men det kan godt hende jeg tar alle selv, så da får ingen andre sett de Har du forresten er god oppskrift? Fant noen på kakemonsen.no men tar gjerne imot dersom du skulle ha en liggende.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Sarah Bernard julekaker bunn kransekakemasse fra butikken fyll 75 gr myk margarin 100 gr melis 1 ts vaniljesukker 1-2 eggeplommer 1ss kakao Glasur: 2 plater dronningsjokolade 4-5 ss kokosfett , smeltet Fremgangsmåte: I stekeovnen ved 200 grader i ca. 10 minutter (bunnene). Fyll alt blandes sammen til en tykk sjokoladekrem Glasur: Smelt sjokoladen i vannbad. Tilsett smeltet kokosfett og rør sammen til en jevn glasur. Avkjøl noe i vannbadet. Dekk kremtoppen på kakene med sjokoladeglasur og la dem stå kaldt til glasuren er stivnet. Oppbevares i fryseren, ta frem kakene etter behov. De kan serveres etter få minutter i romtemperatur
Giftmamma med2jenter Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 en rull mandelmasse Krem:3dl fløte 1 plate kokesjokolade. kokes opp og settes i kjøleskap over natten rull små kaker av mandelmassa og stek på 180 grader.. til de blir gylne.. satt de også i frysa til neste dag.. så pisker jeg opp fløta til krem, og sprøyter en topp med krem på hver.. sett de i frysa ca to timer smelt så en plate kokesjokolade og litt delfiafett sammen.. og ta opp kakene og dypp de nedi den smelta sjokoladen.. mine ble faktisk ganske fine...om jeg må si det selv...hehe - og KJEMPEGODE
Stratos med 3 barn Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 NEI, NEI, NEI............ Nå må dere gi dere! Jul en gang i året! Gjør det skikkelig! Kaka: 100 gr mandler (skoldes ikke) 300 gr sukker 100 gr kavring 4 eggehvitter, halvpiskes - Kværn mandlene og knus kavringen, kna alt godt sammen - Stekes på ca 200 grader i 10 min. Fyll: 150 gr smør, 1/2 ss kakao, 1 ss vaniljesukker. Kna det sammen (smelt ikke smøret) og smør det oppå kakene. Sett brettene med kanene i fryseren. Glassur: 1 plate kokesjokolade, litt kremfølte og en klatt med smør. Smøres på de fryste kakene Kos deg! Disse er gode assa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå