Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært borte fra jobben to dager denne uken grunnet influensa og genrellt dårlig i form pga graviditeten. Jeg må ha sykemelding for disse to dagene. Hvordan gjør jeg det? Er så lite inni dette her. Kan jeg kontakte legen min å få det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det i dag, men jeg var til lege på tirsdag, så han vet jo om meg min tilstand fra før da... Vet ikke om det praktiseres flere steder...

Skrevet

men kan en lege bare skrive ut sykemelding etter at jeg er blitt frisk. Gruer meg så for å ringe. Men jeg må jo ringe for å få tak i sykemelding.

Skrevet

Om ikke legen din har registrert at du har vært syk, er det ikke sikkert han tilbakedaterer en sykemelding... Jeg måtte faktisk ta ut 2 dager i avspasering i sommer pga at egenmelding ikke kunne brukes og jeg ikke hadde kontaktet legen da jeg var syk. jeg visste jo ikke at jeg ikke kunne bruke egenmelding, systemet er så merkelig av og til... Men du må jo prøve å snakke med legen! :) Hvorfor bruker du ikke egenmelding? Håper det ordner seg for deg! :)

Skrevet

Siden du er gravid skal det nok ikke være noe problem å få sykemelding. Legen min sier bare til meg at jeg må bare gi beskjed om hva jeg trenger, og ikke være redd for å ta ut sykemelding for å roe ned.

Skrevet

Det er viktig at du går til legen med en gang du blir syk, om du ikke kan ta ut egenmelding. Det er skikkelig kjipt å karre seg til legen når man er syk, men slik er reglene. Sykemeldingen skal leveres arbeidsgiver første dag du er tilbake på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...