bixit Skrevet 6. desember 2007 #1 Del Skrevet 6. desember 2007 I arbeidsavtalen min er stillingen min beskrevet som 40%, i realiteten har jeg nok jobbet ca 60% gjennomsnittlig. De 3 siste månedene har jeg hatt ett vikariat på 100% grunnet andre sykemeldinger på jobb, dette har jeg ikke fått skriftlig men er lett å se på lønnslippene jeg har fra disse månedene. Så er jeg så uheldig å få bekkenløsning i nå i 6 måned. Jeg tok kontakt med NAV og spurte hva som ville legges til grunn for utregning av sykepenger. To saksbehandlere svarer da at de tar gjennomsnittet av de 3 siste månedene når inntekten er variabel. Sjefen er nok ikke spesielt glad over sykemeldingen og ringte NAV igår og, hun mener nå det er de siste 12 månedene som skal legges til grunn for det er "urettferdig" at jeg skal få de beste månedene som permisjon/sykepenger når jeg ikke har jobbet 100% tidligere i år. Hva gjør jeg nå?! Setter virkelig pris på litt innspill her, for dette stresser meg noe grusomt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136228049-trenger-litt-hjelp-fra-noen-med-litt-erfaring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #2 Del Skrevet 6. desember 2007 Hvorfor i all verden blander sjefen seg inn i dette? Arb. giver skal da ikke betale ut noen til deg utenom de 16 siste dagene, og da må de ta utgangspunkt i de siste 4 ukene etter hva det står i loven. Tror du skal ta det med ro. Samme skjedde med meg for noen år siden. Hadde jobbet sinnsykt mye 3 mnd før jeg ble sykemeldt, og fikk da tilsvarende i sykepenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136228049-trenger-litt-hjelp-fra-noen-med-litt-erfaring/#findComment-136228150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bixit Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 6. desember 2007 Uff det var godt å høre Hun er nok lit sint over at jeg ble sykemeldt i det hele tatt. Hun skal på ferie til USA nå i jula og må da ansette noen i min plass.. Da jeg ble gravid fortalte jeg det på jobb med det samme, hun sa da at jeg kunne få masse ekstra vakter den siste måneden slik at det så bra ut på lønnslippen og jeg kunne få mere utbetalt. Men jeg ble altså sykemeldt før jeg kunne gå ut i permisjon Hun har altså selv ordnet med å snakke med NAV og gjøre det slik at hun skulle sende inn lønnslippene for de siste 12 månedene. Som hun selv sa "kunne det ikke bevises at jeg skulle jobbe så mye i desember og da ble det urettferdig hvis jeg fikk utbetalt full pott" Det verste er at hun er i familie med samboeren min (hennes mann er fetteren til min mann)... Tusen takk for svar!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136228049-trenger-litt-hjelp-fra-noen-med-litt-erfaring/#findComment-136228238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå