Gjest Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Mistet en for noen år siden. ca 9 uker var jeg da. Det er leit, men om det er noen trøst får de fleste friske barn uten problemer etterpå. Gi deg selv tid til å sørge ferdig og husk på at det som oftest er noe feil på fosteret fra starten og du kunne ikke gjort noe til eller fra! Sender over en trøsteklem
lykkeliten kom til meg.... Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Jeg mistet for 2 år siden, var da ved MA fant det ut 11+5, men det hadde vært dødt siden 8 + 2 ca. Er nå gravid igjen, og merker at denne gangen er jeg mye mer bekymret for at det skal gå galt igjen. Jeg kjenner etter symptomer hele tiden, er nå 5+1 så er ikke kommet så langt, har ikke så mange synptomer ennå så det er litt slitsomt. Jeg har selvsagt ikke fått mensen, litt ømme pupper, må tisse om natten og får ordentli vondt i hodet ca annenhver dag. Men det er viktig å prøve å tenke på det at for de aller fleste så går neste graviditet bra selv om første ikke gjorde det!
SuperMoM <3 Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Hadde ma I slutten av august. 7-8 uker på vei..
en på vei *utklekket:)* Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Har hatt to ma og en sa. Sa tror jeg kom fordi det var så kort tid etter den andre ma så det var ikke klart til å feste seg ennå(håper jeg da) Er 11+4 i dag og skal på UL i morra. Håper alt er bra denne gang.
LilleFrøkenL Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 jeg mistet i slutten av september ca 5-6 uker på vei.. er gravid igjen nå 4+4,så er veldig spent på om d går bra denne gangen!!
Gjest mooby*Sommerbaby* Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Jeg hadde MA, fant ut at fosteret var dødt på UL i uke 19. Veldig trist å miste når jeg hadde gått så lenge. Trodde liksom fareperioden var over..Men nei da.. Godt med oppfølging denne gangen da:)
en på vei *utklekket:)* Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Fosteret døde vel ikke i uke 19? Jeg fant ut første gang på UL i uke 16 men da hadde det sluttet å utvikle seg i uke 8.
Gjest mooby*Sommerbaby* Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Jeg hadde hørt hjertelyden hos jordmor to uker før. Så det døde mellom uek 17 og 19 regner jeg med. Og jeg måtte føde det ut for det var for stort for utskraping.
090808 Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Hvordan merker dere MA/SA - vil det komme en blødning? Virker jo som man kan gå med MA/SA uten å vite det før man evt kommer på en UL.. Føler liksom ikke at man kan slippe gleden løs ennå, er litt redd for MA/SA..
Gjest mooby*Sommerbaby* Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Jeg merket ingenting før vi så det på UL. Ingen blødninger heller. Men jeg hadde aldri noen symptomer på at jeg var gravid den gangen. Det har jeg alt for masse av denne gangen, men har hørt at det er et bra tegn:)
en på vei *utklekket:)* Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 Sa merkes ved blødninger men ikke nødvendigvis ma. Jeg er helt motsatt av mooby,hadde masse symtomer den gang men mindre nå. Man kan fortsatt ha symtomer ved MA fordi alt annet fortsetter å utvikle seg. Denne gang har jeg fått allerede 2 ul og skal på min neste i morgen. Er passert de ukene som det har sluttet utvikle seg,så jeg er positiv denne gang. Forrige gang følte jeg selv at det var noe galt,på tross av alle symptomene,det føler jeg ikke nå. Men ma utgjør en liten del av ufrivillig abort(heldigvis)
Gjest mooby*Sommerbaby* Skrevet 6. desember 2007 #13 Skrevet 6. desember 2007 Jeg føler meg mye tryggere denne gangen:) Har en følelse av at det går bra. Har også vært på to UL, og skal på UL på onsdag. Godt å se at den lever der inne. Sist var det missdannelser på hodet (De vet ikke akkurat hva, men det så sånn ut sa de), og det klarer de heldigvis å se i uke 12 nå hvis det er noe lignende. Men det er jo svært sjeldent at man opplever akkurat det jeg gjorde to ganger på rad fikk jeg høre. Heldigvis:) De snakket noe om på sykehuset at hvis de fant noe galt i uke 12 så kunne de starte behandling da.. Skjønte ikke helt det. Går det på en måte an å hjelpe til med utviklingen??
en på vei *utklekket:)* Skrevet 6. desember 2007 #14 Skrevet 6. desember 2007 Hmmm,ikke veit jeg. Men krysser iallefall fingrene for deg denne gang. Leit å høre at du mistet så sent. Hvor langt er du på vei?
Alhansi Skrevet 6. desember 2007 #15 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har mistet 5 ganger, to i uke 6, en i uke 9, en i uke 11 og en i uke 18.
Gjest mooby*Sommerbaby* Skrevet 6. desember 2007 #16 Skrevet 6. desember 2007 -En på vei: Jeg er 8+6 idag:) Enn du? Vi får krysse fingrene for oss ale at det skal gå bra denne gangen:)
en på vei *utklekket:)* Skrevet 6. desember 2007 #17 Skrevet 6. desember 2007 Jeg er 11+4 i dag og håpfull for morgendagen. Blir spennende.
Elmoen Skrevet 6. desember 2007 #18 Skrevet 6. desember 2007 Har mistet én gang tidligere. BO som ble oppdaget i uke 8. Dette var 3 mnd siden
Nætte;mortil2 Skrevet 6. desember 2007 #19 Skrevet 6. desember 2007 har mistet tre ganger.. En i uke 8, en i uke 6 og en i uke 5..
lykkeliten kom til meg.... Skrevet 6. desember 2007 #20 Skrevet 6. desember 2007 Dere som har mistet mange ganger....har dere fått noen svar på hvorfor det skjer så mange ganger? Jeg har mistet en gang og håper det blir med den ene gangen...
Lillegutt skal bli storebror Skrevet 6. desember 2007 #21 Skrevet 6. desember 2007 Mistet SA snart to år siden. Ganske tidlig, var vel 6-7 uker på vei. Men ble gravid igjen etter tre mnd og nå har jeg en liten gutt på 10 mnd! Og er blitt gravid igjen... Det er trist å miste, jeg ble veldig lei meg. Men trøstet meg med at når man mister så tidlig, så er det fordi det var noe som var galt og da var det bare naturen sin egen måte å ordne opp i ting. Og det er svært mange som mister i allefall en gang. Da jeg fortalte det til de rundt meg så kunne nesten alle fortelle at de hadde mistet en gang de også. Så, det er kjempetrist å miste, men det går nok bra! Snart så sitter nok spiren på ny, og da sitter den nok sikkert godt også!
Alhansi Skrevet 6. desember 2007 #22 Skrevet 6. desember 2007 Det vet jeg ikke, og jeg håper få svar på det. Sist jeg mistet fikk jeg beskjed om at jeg burde vært hos Fostermedisin. Så i morgen skal jeg til legen for å få en henvisning dit. Det er veldig nervepirrende dette, og jeg håper så veldig på at det skal gå bra. En av de jeg mistet var deformert, det så vi på ultralyden, han var død da. Men det var veldig betryggende se at det var slik, selv om det var veldig trist. Den jeg mistet i uke 6 en gang,ble jeg gravid med mens jeg ammet. For hver gang jeg ammet den lille, som var under 6 mnd, kjente jeg at jeg fikk rier. Jeg ringt lege og jordmor, og fikk av jordmor råd om å tenke meg om godt. Om jeg sluttet amme, så kunne det likevel skje at fosteret døde, fordi når jeg allerede begynte få rier, ja så var det noe som ikke var som det skulle. Jeg skulle huske hvem som allerede var hos meg. Så jeg valgt fortsette amme, det kunne jo gå bra. Men det gjorde det ikke. Jeg er en sånn som blør under svangerskapene, fordi en del av livmoren ikke er engasjert i svangerskapet. Dette er ikke bra så vidt jeg har forstått. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så rammet, det aner jeg ikke. Jeg vet bare det at jeg tror ikke jeg takler en runde til uten lykkelig slutt. Dette ble litt dystert. Men du må huske på, i de aller fleste tilfellene går det bra. Ikke engst deg unødvendig. Kos deg med nurket. Gode følelser er godt for babyen vet du:) KLem:)
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #23 Skrevet 6. desember 2007 Huff, så mange triste historier! Jeg har mistet en gang, men da var jeg 13, så det var nok like greit! Har bare et lite spørsmål til dere; er det positivt å ikke bli i det heletatt? Er i 8. uke nå, og har ikke blødd en dråpe. Trenger det å bety noe som helst i en eller en annen retning?
Gullklumpen! Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #24 Skrevet 7. desember 2007 Tusen takk for at det er så mange som vil dele sine erfaringer...det gjør at jeg tenker at det fortsatt kan gå veldig bra! Men må si det er en sikkerlig nedtur... Litt lei meg enda. Sender en klem til alle;)
Bimmelim Skrevet 7. desember 2007 #25 Skrevet 7. desember 2007 Fikk bekreftet i går at jeg mistet, var da 5+1. Forstår veldig godt hva du føler nå om dagen. Jeg hadde akkurat begynt å tro på at jeg faktisk var gravid, da jeg fikk beskjeden. Klem til deg og ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå