Gå til innhold

sterke kynnere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. fødte en jente i februar i 07, hun ble født 6uker før tiden. Nå er jeg 34uker på vei me min neste baby. Har veldig sterke kynnere, livmorhalsen er 2,14cm og har veldig sterke ryggsmerter.. er dette tegn på at jeg kommer til å føde for tidlig denne gangen ogdå? jeg hadde ogdå 2+ med blod i urinen.. sist svangerskap startet fødselen med at jeg begynnte å blø.

skal på kontroll idag igjenn, men føler ingen hører på meg når de gjedler di "falske riene", som jeg mener ikke er falske lenger.

Håper på mange svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:) Har selv en livmorhals på 2 cm,det sa jordmor te meg siste kontrol som var for en uke siden.Hun sa at jeg kunne gå med det helt fram te termin...mange gjorde det... Jeg har selv hadd det som du forklarer...og jeg tror at man selv kan styre det litt med og ta det med ro... ikke få panikk og stresse seg sjøl opp...prøv og slapp av. Jeg er 32 uker i dag. og håper på at jeg skal få gå te ivertfall uke 38.:) har funnet ut at desto mer eg tenker og frykter,stresser og e redd,,,så blir det verre...men så lenge jeg slapper av og tar det helt me ro og tenker at det enda e lenge igjen...så roer alt seg...vet ikke jeg ,,men det funker på meg:) Å når jeg hadde det som verst med di kynnerne/rier så hadde jeg smerter i rygg og et vannvittig trøkk nedover..og di økte på i smerter og kom jevnt..så da modnas nåkk livmoren min ivertfall fra ca 4 cm te 2 cm. for den ligger jo rundt ca 3 - 4 cm i lengde:) det sa iallefall jordmoren te meg:) Har to barn fra før,Og de smertene kjente jeg igjen.!!! lytt te kroppen di..ikke te frykten...ta det med ro:) Ønske deg det beste:) lykke te:)

Skrevet

Heihei.) Har nettopp kommet hjem fra sykehuset etter å ha ligget tre dager på overvåking. Det begynte med at jeg ikke fikk sove, natt til mandag, fordi jeg hadde regelmessige kynnere og menssmerter hele natta. Dette var noe jeg egentlig ikke hadde bitt meg så veldig i merke med, viss det ikke hadde vert for at jeg hadde begge deler samtidig. Ringte mamma i 8tiden, og det var hun som rådet meg til å ringe føden. Bare for sikkerhetsskyld. Da jeg kom inn til sykehuset målte de kynnerne mine og kom frem til at det var 3min mellom hver og etter å ha målt livmortappen min konstaterte de at dette nok var premature rier. Noe jeg ikke kunne forstå, for jeg har alltid hatt en forestilling om at rier er noe som gjør vondt!! Men jeg hadde en livmortapp på 16mm, som trakk seg sammen til 6-7mm når jeg hadde en "kynner". Så hvis du mener at du går rundt me falske rier så kan jo dette stemme, å det er viktig at du blir tatt på alvor. Er forresten 33+1 i dag.. Heldigvis tok de mine bekymringer på alvor. Har nå fått lungemodningssprøyter og er så klar som jeg kan bli hvis noe skulle skje!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...