Gå til innhold

Mat for å forebygge oppblåsthet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så forbjønnet lei av å gå så oppblåst etter nesten hvert måltid!! Magen min stor jo spent som om jeg skulle vært i 6. mnd allerede... Og så er jo det vondt!

Er det noen som vet om noe mat man kan spise, eller noe man bør unngå, for å slippe denne oppblåstheten? Vil den forresten vare hele graviditeten, eller er det kun i 1. trimester vi opplever dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å drikke brus eller noe så du raper litt :) å se om det hjelper.

Skjønner vad du mener er likedan selv. Jeg har følt meg sånn gjennom hele svangerskapene førr, men ettervært beror det vel kanskje ikke så mye på luft som det beror på att det ligger en bebis der og tar opp all plassen som maten hadde for seg selv førr...haha

Lykke till!

Skrevet

Du må absolutt ikke drikke brus som nevnt ovenfor, det øker bare oppblåstheten din. I tillegg er det jo masse sukker i brus.

Det beste er å ha faste, hyppige og små måltider. Videre kan fiberrik mat hjelpe, men da må du også passe på å drikke masse vann!! Lykke til:)

Skrevet

Vanskelig det der! Har ikke mange gode råd, men hold deg litt unna kål, bønner og erter kanskje? Drikk masse vann, og ta en yoghurt, det regulerer magen litt. Ellers er det jo lurt å ha litt fart i tarmen da, slik at du går jevnt på do. Blir det sjeldent du går på do, så øker problemene med oppblåsthet. Et grovt knekkebrød om dagen, litt frukt, rosiner osv kan hjelpe på farten i tarmen. Men husk å drikke mye! Å spise fiber uten å fylle på med vann kan gi oppblåsthet det også! Og pass på å være i aktivitet! Selv er jeg ikke særlig glad i mat om dagen, men det hjelper faktisk å trene litt lett, både mot kvalmen (!) og mot oppblåstheten. Selv om det er kjempetungt å komme i gang, så er det god hjelp i det! Bare å gå en halvtimestid er topp! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...