Gå til innhold

Ukeregningen her må være feil??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor på "min side" står det hvor langt du er på vei? Finner det ingen steder, jeg.

Har også lurt på dette med ukeregningen. Jeg har alltid trodd at man regner fra den dagen man tror at egget har blitt befruktet, men som jeg ser ut fra forklaringen under "fra uke til uke" regnes det fra 1. dag i siste mens. Jeg ble plutselig 2 uker lenger ut i graviditeten. Hva er riktig egentlig?

Det står med en gang man logger inn. Står f.eks. du er nå i din 12 uke.

Man beregner uker fra 1.dag i siste mens, det er stort sett den vanligste ukeberegningen, det betyr at egget blir befruktet først 2 uker ut i svangerskapet. Samtidig sier regnemåten her på BIM at du er i din 12. uke når du er fra 11+0 til 11+6.

Dette står ikke hos meg. Det står: velkommen og hvilken dato vi har i dag. Må man kanskje være medlem i gullsmokken for å få den opplysningen?

Det jeg forstår ut fra ditt svar er: Hvis min 1. dag i siste mens var 4. september, så er jeg 12+4??

Annonse

He-hey :) Hadde reg. termindato i 2007.... *flau* Så mye kjekk info som plutselig dukket opp på siden min :D. Da er jeg rett og slett i min 14 svangerskapsuke. :D:D Og jeg som har gått å vært redd for å fortelle om min graviditet til folk. Tusen takk for hjelpen! *LYKKELIG*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...