Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det man regner om årslønn til månedslønn nå igjen? Jeg trodde man skulle dele på 11 iden siste måneden er feriepenger, men min mann mener det er delt på 12 fordi feriepenger er innbakt i årslønnen. Han har antagelig rett, men vi er ikke helt sikker noen av oss. Noen som vet dette helt, helt sikkert? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror nok det stemmer med mannen din sin teori

Skrevet

Ok, takk :-) Hans variant var jo igrunnen mest logisk også, men syes min hadde vært bedre da, mer penger, hehe... ;-)

Skrevet

Hvis du tjener 30.000,- pr mnd blir årslønnen: 30000*11*1,12 = 369600,-

Tar du 369600/12 blir det 30800,- så den er ikke helt riktig den som mannen din mener. (Men jeg må innrømme at jeg ikke vet hva han skal dele på... blir sikkert et regnestykke med paranteser...)

Skrevet

Hvorfor skal du dele slik som du gjør? Bare prøver å skjønne dette her ser du :-) Han har 35 200 kr sånn ca i månedslønn før skatt,så vi prøvde vel heller å finne ut hva det blir i årslønn, men ble uenige i resultatet. (han har nettopp gått opp litt i lønn, derfor blir årslønnen ny og vi kan ikke se på tidligere år).

Skrevet

Mannen min får 1/12 av det som står som årslønn i kontrakten i månedslønn.

Skrevet

Månedslønnen skal deles med 12. Grunnen til at feriepengene blir litt mere er at de skal dekke 5 ukers ferie med lønn, og 5 uker er litt mere enn 1 måned. De 11 andre er litt "lavere" for å dekke inn det, men uansett ksal man regne mndlønn x 12 for å få årslønna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...