Gå til innhold

reker


reekleim *fødeklar*

Anbefalte innlegg

Kan man spise reker og kreps og lignende når man er i Syden. Har en følelse av at jeg har hørt at man skl holde seg unden det??? Noen som vet? Reiser imorgen og er i tidlig uke 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan du så lenge det er ferskt. (men om det ikke er det stinker det jo så man ikke klarer...:) ) Pass også på at salat, frukt og grønnsaker er godt vasket og at kjøtt er gjennomstekt. God tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med egg? her i norge... bli helt rar av å tenke på hva man kan og ikke kan spise... Spesielt etter det med den mykosten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,en kan av og til bli litt rar,men vi må jo stole på at myndigheten klarer å informere oss riktig,så hvis en leser inne på matportalen.no så får en jo vite det som en ikke kan spise.

 

Selvfølgelig dukker det opp nye ting,sliks om nå med mykost,men det er jo greit at de slår alarm med en gang da,slik at vi kan være obs på det.

 

Så er det ting de kan si at en ikke kan spise,for så å si er trygt alikevell.

 

Husker sist jeg gikk graivd,da stod det at en kunne spise sushi,så kom jeg til jm og hun sa at det kunne en ikke spise,rart sier jeg,det står jo at en kan ,hun gikk inn å sjekket,jo da det var lov. Altså da hadde dette forandret seg på kort tid og ikke lett for alle å holde styr på det,men en må bare gå innom sånn av og til og se om det er kommet noe nytt.

 

En annne ting,er det ikke godt å vite at vi kan beskytte den lille i ni månder,bare ved å la være å spise forskjellige ting?Det syens i alle fall jeg.

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det, derfor er jeg redd jeg ska spise mat som kan være farlig for den lille... Har veldig liten erfaring med der fra før, og ettersom det er veldig få av de jeg kjenner som vet at jeg er gravid, så kan jeg ikke spørre om kjerringråd og tips fra de heller... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar da ska jeg kose meg med reker og kreps og sol og bad og alkoholfrie drinker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...