Gå til innhold

Hvor stammer dere fra? Tenker på forfedrene deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en salig blandig ser jeg:) Samer, indianerer, spanjoler, italienere, kvener, finner, pakistanere og de gode norske:)så arti å se hvordan barna blir. Ei jeg kjener var i slekt med en konge, langt uti. Spennende!!

Mannen min er ifra indre troms, og derfant vi valonere og ei tipp-tipp osv som het Lavina og var russisk. Han er lys blond, og sønnen vår er heeelt lys. Har ei datter fra før, og hun har fått brune øyne, og lys hud, hun blir aldri brun, stakkars. Blir nesten sinna på meg som har litt farge hele året, og nøttebrun om sommeren.

Fortsetter under...

Skrevet

Min fars slekt er fra gudbrandsdalen, og innlandet generelt. Min mors slekt er fra vestlandet, men det skal visstnok være en del spansk fra gammelt av, og mange mener jeg ser spansk ut, selv om jeg er blond og blåøyd.

Jeg har i tillegg et spesielt navn, så ingen som møter meg tror jeg er norsk...

Skrevet

He he, morsom tråd.

Jeg har en bestefar som er veldig opptatt av slektsforskning. Han mener å ha funnet ut at sine forfedre var franske hugenotter (aner ikke hvordan det staves) som måtte flykte på grunn av sin religions tro. He he, aner jo ikke om det stemmer, men det er jo mulig.

Ellers vet jeg at på den andre siden er slekta fra Gudbrandsdalen.

Alle ser veldig norske ut i min familie. Lyst hår, blå øyne og blir ikke så alt for brune om sommeren... sukk : )

Skrevet

så gøy tråd! :) jeg er født og oppvokst på sunnmøre.. og har drevet litt med slektsforskning, så den eldste jeg har funnet var født på 1500-tallet og Stort sett alle er fra sunnmøre.. har noen få over grensa til Sogn og fjordene..

Skrevet

helnorsk gitt...

litt spansktalende gener hadde ikke vært å si nei til ;) men jeg får lære meg det på egenhånd!

Skrevet

Familien min er fra hallingdal og valdres. Og så var oldemor svensk.

Annonse

Skrevet

Trøndelag, Irland, og vestlandet. Har fregner, mellomblond og blå øyne.

Mye mørkt hår, fregner og blå øyne i den ene slekta(min far), mens den andre slekta(min mor) er mer helt vanlig norsk kjedelig komuneblond:)

Skrevet

Mamma sin slekt er fra Østerdalen, i generasjoner tilbake- med noen innslag fra Konsberg og trøndelag. Pappa sin familie kommer fra sør-Trøndelag og der er det sør-samer litt tilbake. Min familie er stort sett mellomblonde og blåøyde, men jeg har arvet grønne øyne fra farmor som hade et brunt og et blått øye. Vet ellers det kom en tysk gruvesjef inn i familien på sent 1500-tallet. Ellers er vi nok av vikingherkomst, helt norske, ganske kjedelig i forhold til mange her:)

Skrevet

Min slekt er fra Karmøy og Sokndal på min mors side.

Og min fars side er fra Os og Stavanger.

Men mannen min er vistnok 6 eller 7 etterkommer etter en dansk prins som ble forvist til Nord Norge. Så da er barna mine 7 eller 8 etterkommer etter en dansk prins ;-) Er kjempegøy dette.

Hos meg stopper slektsforskningen litt opp, for jeg har ikke så mange å spørre. og ikke alt jeg finner i digitalarkivet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...