Gå til innhold

Hvor stammer dere fra? Tenker på forfedrene deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv kommer de fra mammas side fra sicilia, og fra pappas side er vi samer og tatrer. Så jeg har mørkt hår og hud, men samenes eller tatrenenes flyttetrang. Fant ut jeg hadde flytta 17 ganger på ca 10 år, før jenta mi begynte på skolen, men nå har ikke flytta en meter på mange år. Men hver vår og høst blir jeg fryktelig rastløs, og finner ikke roen på ei god stund. Mannen min la merke til det, så han bruker å ta meg med på lengrer turer?, så jeg får farta fra meg:)

Hva vet dere om deres tidligere slekninger

Fortsetter under...

Skrevet

Vet at det er samer på min mirs side, og at det er indianerblod i pappa. Pappa er veldig mørk i hud og hår, med brune øyne, og min mor er lys og blåøyd. skulle tro jeg arvet noen av ferdighetene til faren min men den gang ei. Jeg har ikke lett for å bli brun, er lyyyys blond, og blå øyne... litt kjiipt igrunnen... hehe

Skrevet

Kvensk eller finsk... Tipp oldeforeldrene mine flytta til norge fra finland =)

Skrevet

samisk fra min mammas side og fra pappas side er jeg ikke sikker for han var adoptert (men han hadde veldig slaviske trekk).

Skrevet

Min oldefar var spansk.

Derfor har vi etternavnet Laméla.

Skrevet

På pappas side stammer alle fra Bømlo. På mammas side stammer vi fra Bømlo, Dalekvam og litt fra USA. Mamma er født i Sverige, men norsk statsborger :)

Annonse

Skrevet

Morsom tråd HI! Er gøy å lese sånt!

Selv jeg er tater,og kjenner som noen sa,denne rastløsheten i kroppen hele tiden. Jeg stammer fra den største taterfamilien på Gjøvik. Selv har jeg ikke denne flyttetrangen da. Og er glad for det! :)

Jeg er helt lys i huden,men har spesiell farge på øynene,som er det jeg sitter igjen med. Min kusine fikk en sønn som var litt gylden i huden, så håper kanskje det slår igjennom på vesla når hun blir født!

Skrevet

Jeg har samer på pappas side og sigøynere på mammas side.

Har flyttet 11 ganger på 6 år.

Sist flyttet vi fra narvik i nord til Søgne i sør.

Da jeg var liten var jeg helt lys, nå er jeg mørk, mørk blond.

og blå øyne.

Søstra min er mørk med brune øyne.

Min datter er lys, men det er pappan og.

Skrevet

Hehe, jeg er en helt vanlig nord-norsk blanding.

I hovedsak har familien min holdt seg i området Nordre Nordland og Sør-Troms i generasjoner. Jeg er norsk, men noen samiske forfedre er det baki der også :-)

Skrevet

Jeg er en god blanding av trønder og nordlenning! ;) hehe....

Regner meg mest som trønder da ettersom det er der jeg har vokst opp! :)

Skrevet

Jeg er en god norsk blanding. :-)

Besteforeldrene mine kommer fra Finnmark, Hordaland og Vestfold, og jeg er født og oppvokst i Vestfold selv.

Skrevet

Jeg er finnmarking i hvertfall. Det er sikkert. Mesteparten av slekta fra Øksfjord i Loppa kommune og Kjøllefjord. Har hørt noen rykter om at det er kystsameblod i familien også.. :)

Annonse

Skrevet

Besteforeldrene mine er fra Trøndelag, Nordmøre og Romsdal såvidt jeg vet! Jeg er stolt nordmøring! :)

Skrevet

Halvt pakistansk her, mørkt hår, brune øyne og litt gyllen hud (mamma har kritthvit hud og rødt hår), mens BF er typisk norsk i fargene, "kommune-blond" og blå øyne. Så jeg er vanvittig spent på hvordan Lille kommer til å se ut! :)

Skrevet

Jeg er helnorsk i alle fall! Hehe...

Mamma sin slekt kommer fra nord i Gudbrandsdalen, og derifra har vi et etternavn som bare to slekter i norge har. Så det er ikke så mange med samme etternavn som meg (det står som mellomnavn da, siden jeg har ett etternavn til), -litt artig :)

Pappa kommer fra nord-vest telemark, og hele slekta hans er full av kunstnere, håndtverkere og gamle kjente musikere. Er bl.a. i slekt med Myllarguten, for de som vet hvem det var ;P

Så...heldig som jeg er, har jeg arvet både musikk- og kunstner-genene ;)

Er født og oppvost på sør-østlandet, og bor fortsatt her :)

Skrevet

Sør-Trøndelag så langt tilbake som jeg vet :)

Skrevet

Her stammer mors slekt fra voss. (fleischer-familie) og oslo.

Pappas slekt kommer opprinnelig fra tjukkeste Hokksund.

Det må være litt tater i meg og for jeg har flyttet 13 ganger imitt 28 år gamle liv. Og vi er på flyttefot igjen til helgen... -så 14 da;)

Skrevet

Både deler av mammas og pappas familie stammer fra Hvide-slekta i Danmark. Vi har hatt mye jordbrukere i familien, så det gikk an å spore slekta langt tilbake via kirkebøker siden de bodde på samme gård generasjon etter generasjon. :)

Oldemor på pappas side var fransk, så den slekta vet jeg lite om.

Skrevet

Mormor er fra Stokmarknes, der var hennes foreldre fra også, flyttet til Østlandet når hun var 9 år.. Morfar var fra Odalen, hans foreldre var fra Ålesund. Mamma er født og oppvokst i Oslo.

Farmor er fra Smøla på Nord-Møre, hennes foreldre var derfra de også. Farfar var fra Oslo/Bærum, hans mor fra Oslo og hans far fra Tyskland. Pappa er født og oppvokst i Bærum.

Skrevet

Farmor er irsk,og oldemoren min er svensk.

Skrevet

Her er det tater og sigøynere utti slekta;o)) Så der stammer vi ifra;o)

Skrevet

Vi er sunnmøringer hele gjengen, på alle sider i flere generasjoner...så kjedelig jeg følte meg her da! Hehe... Kan vel kalle meg ekte viking da, det er jo noe :o) Mannen er forøvrig fra Sørlandet, så nå blir det litt mer spennende for sønnen vår, hehe!

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg har tatere, islendere og tyskere i slekta mi på morssiden. Pappa er canadisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...