Gå til innhold

Hva er forsvarlig oppussing når man er gravud?


Mamma`n til Trym

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat kjøpt hus og skal flytte inn neste helg. Det er en del som skal males bl.a taket på stuene. Jeg må trå til for at det skal bli ferdig men jeg regner med at samboeren min tar den verste jobben. Ja, også var det denne bæringen. Alt under 15kg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er i samme situasjon. Nettopp kjøpt ny leilighet, og er i gang med oppussing. Jeg har sjekket litt rundt angående dette, og man får litt forskjellige råd.

 

Angående maling så anbefales det ikke å male, eller å oppholde seg i rom som er nymalte.

Andre igjen sier at det ikke skal være så farlig med maling og at rådene helst gjelder yrkesmalere, men man må nesten gjøre seg opp en mening selv.

 

Jeg har valgt å følge rådene til Gro Nylander, overlege på kvinneklinikken på Rikshospitalet som ikke anbefaler å male i en artikkel jeg har funnet: http://www.helsenytt.no/artikler/gravid_livsstil.htm (pkt: medikamenter og forurensing)

 

Hvis man absolutt skal male anbefales vannmaling, for dem avgir mindre damp enn oljemalingen, og tørker fortere.

 

Ellers så har jeg ikke funnet noe annen innen oppussing som skal være til hinder for gravide :))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg gikk gravid med mitt første barn, holdt vi på å bygge hus, så det ver an del maling og slikt som skulle gjørest.

jeg malte med både olje og akryl maling, og fikk ingen skade på babyen, han er frisk som en fisk, er 7.mnd og har enda ikke vert syk.

spurte legen min og han sa at han ikke hadde hørt om at en ikke kunne male når en va gravid, det er helst de som jobber med det som bør påasse seg.

så mitt rå er å bare male i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for linken :)

Jeg skal passe på å lufte godt hverfall og skal ikke bruke oljemaling på soverommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...