Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene vært veldig forkjølet, med feber og masse hoste. Jeg hoster så jeg har helt vondt i maven etterpå. I natt fikk jeg ikke sove, så jeg satt på stua. Hvilken hostesaft er safe når man er gravid?

Atsjo!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal ikke ta noe form får hostesaft når du går gravid , det var i hvertfall det jeg fikk beskjed om når jeg hadde lungebetendelse med min sønn nr 1 . jeg fikk beskjed om å gå å kjøpe bisolvon hostesaft i tablett form på apoteket å det fungere bra det åpner i hvertfall og du får ut det som gjør at du hoster sånn , får vanlig hostesaft går rett i morkaka å det er ikke bra vettu

Skrevet

Jeg vet ikke helt svaret på spørsmålet ditt men det vet de på apoteket :) Jeg husker å ha blitt anbefalt en hostesaft da jeg var gravid forrige gang men informasjonen lagret seg desverre ikke... :/

Skrevet

jepp, enig med anette. legen sa til meg også at man skal unngå alle mulige medikamenter, til og med hostesaft.

Skrevet

Jeg har akkurat vært syk ett par uker m/ ekstrem hoste. Var hos legen min i forbindelse med dette. I følge henne kunne jeg bruke reseptfrie solvipect, samt nesespray uten fare. Derimot måtte jeg ikke få cosylan som er reseptbelagt. Gravid 5+5. klem:)

Skrevet

när jag var hos läkaren sa hon, at det är bättre att jag slutar hosta än at jag går runt och är i dårlig form. kunde ta både sølvipect comp och cosylan. hon sa - barnet blir ju inte narkoman av det. tog det bara när jag skulle sova då.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...