Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på rutineul om tirsdag, og fikk beskjed om at det var vanskelig å se det de skulle, for jeg hadde så stor mage fra før. Er det flere som har fått samma beskjed? Etter mye om og men, fikk de da sett det de skulle, men bildene på skjermen var veldig utydelige, så jeg for min del så ikke så veldig mye :( Så ble veldig lei meg når jeg kom ut derfra, for håpa å se så mye mer enn det jeg klarte nå... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 1.60 høy og veier nå 114kg i uke 39, va 101 når jeg ble gravid.

Har aldri fått kommentarer på vekta eller fått høre at de har problemer med å se noe på ul.

Har fine, klare og tydelige bilder både fra vanlig ul og 3d ul.

Skrevet

jepp eg fekk beskjed om det... å fekk en ny time to uker seinere... fekk også da beskjed om det samme men ej hadde veldig fine bilder første gang av babyen=)

Skrevet

Jeg har vært på 2 ul allerede, men ikke fått bilder... Må tydeligvis spørre om sånt her i distriktet... :( Men når en ligger der, så har jeg mer enn nok annet å tenke på og spørre om, så noe går desverre i glemmeboka! Trudde det faktisk var vanlig at de tok bilder uten at noen måtte spørre om det, så ble veldig skuffa da det gikk opp for meg at jeg ikke hadde fått med meg det. Men skal inn på ny sjekk igjen i januar, så da skal jeg spørre FØR noe som helst skjer etter bilder. Håper å kunne se litt mer neste gang, for blir litt frustrert over å ikke kunne se hva de snakker om der jeg ligger...

Skrevet

Jeg har en del mage, og det ligger foran hos meg. Akkurat på der babyen ligger, og dette gjør det vanskelig å se på bildene. Årsaken til dette er at UL er lydbølger som sendes ned i magen og når de treffer noe, blir det bilder av dette. Jo mer lydbølgene må igjennom, jo dårligere blir bildene. Det er dessverre ikke så mye å gjøre med dette, men snakk med legen om det, og be om å få komme til en ny UL når du er litt lengre på vei. Kanskje de da kan se mer.

Jeg er større nå enn i forrige svangerskap, og får nå dårligere bilder. Bl.a klarer de ikke se kjønnet til babyen. De fikk sjekket det de skulle, men det var lite å se. Jeg ber bestandig om å få bilder, selv om de blir dårlige. Det er opp til meg om jeg vil ha de eller uansett kvalitet. Så be om dette, jeg opplever også at de ikke automatisk skriver ut.

Du kan også evt. gå til privat UL. De har kanskje bedre tid og utstyr...

Skrevet

Tror de stedene de sier dette har de dårlig utstyr og legger skylden på at man har litt ekstra spekklag.

Jeg er ca 163cm og veier ca 111 kg, og mesteparten er stor mage, nederst over livmoren. Fikk ikke en eneste kommentar. Jeg har hatt ordinær ul i uke 18 og privat i uke 12. Uke 12 var mye tydeligere så tror nok mye går på utstyret ja.

Skrevet

Det er godt å høre at det er flere som ikke får så bra bilder på ul som de gjerne vil. Trur og det kommer av at utstyret ikke er godt nok overalt. Men skal til regelmessig ul fra uke 24, for å sjekke endel småting, så håper å få sett mer da. Har vurdert 3D, men vet ikke om de kan gi noe bedre bilder av hva som er nedi der. Noen med erfaring fra det her da?

• 2 uker senere...
Skrevet

Kan virkelig anbefale 3D ul i porsgrunn på olavsgaten legekontor. Var ei fantastisk dame som var kjempe flink og entusiastisk og hadde god tid. Tydelig og klare bilder selv om jeg har mye mage fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...