dodle Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Jeg er 8 uker på vei, og jeg tør ikke bestille time hos legen. Jeg er LIVREDD for at legen skal gi uttrykk for at jeg er for feit, at jeg burde visst bedre og ikke blitt gravid sånn som jeg ser ut o.s.v... vet ikke hva jeg skal gjøre jeg...
Zikosu og William Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 ta det heeeelt med ro,ei jeg kjenner er ca165-170cm høy og godt over 100kg hun hadde ikke noe problemer med sin lege...om han så skulle finne på å si noe kan du faktisk anmelde han for hets eller noe sånt...jeg vil uansett anbefale deg å ta kontakt med han snarest,med mindre han har kommet med hentydninger om at han syns du er feit tidligere,da ville jeg byttet lege (og meldt han til legeforeningen) og kontaktet jordmor i mellomtiden... jeg må bare spørre,ikke for å være overnysgjerrig eller noe,men hvor mye veier du og hvor høy er du??utfra det du skriver virker det som om du har litt dårlig selvtillit..??håper du har gode venner og familie rundt deg som støtter deg uansett...men hvis du vil ha noen fler å snakke med er det bare å sende meg en melding... uansett må du ha lykke til med legen... *krysser fingrene*
dodle Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2007 Jeg er 170 høy, og ca 103 kg. Har ikke dårlig selvtillit, trives veldig godt i hverdagen, men det er jo et sårt punkt, og jeg er så redd at noen skal synes jeg har vært dum som har gått hen å blitt gravid slik som jeg ser ut. Er ellers i god form, trener litt dann og vann og er flink å gå turer. Har ikke problemer med overvekten, spiser normalt sunt, og koser meg bare i helgene med pizza, brus og sjokolade. Det er vel bare å hoppe i det, til legen må jeg jo uansett Tusen takk for et oppmuntrende svar!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Jeg er 1.60 høy, og veide 101kg på min første kontroll. (Da var jeg 12uker på vei) Normalt ligger vekta mi på ca 85kg, men jeg skeiet ENDEL ut med ferier, mye alkohol, mye mat og mye godis i månedene før jeg ble gravid. (Var ikke planlagt, ellers hadde jeg nok styrt unna) Jeg har aldri fått en eneste kommentar på vekta mi. Det eneste legen har sagt er "Du veide jo endel over normalvekten din ved første kontroll så da har du enten lagt på deg mye før graviditeten, eller i begynnelen av graviditeten, men det vet du jo selv" og når han tok SF mål sist gang sa han "det ligger littegrann høyre enn normalt, men det har nok bare å gjøre med størrelsen din generelt" Følte ikke at det var ille at han sa det, for jeg vet jo selv at jeg ikke er noen sylfide =) Tror ikke du skal være redd for at legen din sier noe, de aller aller fleste legene vet jo at man selv er klar over det hvis man er stor, og da trenger de ikke kommentere noe utover det Lykke til
Zikosu og William Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 bare hyggelig... og hvis noen skulle finne på å nevne at det er dumt å bli gravid når man er litt stor kan du bare fortelle dem at det faktisk er bra å ha litt ekstra å tære på i tilfelle du blir mye kvalm eller syk,det er bedre å være for stor enn for liten...se bare på nichole richie,jeg fatter ikke at det barnet liksom skal få i seg nok næring med en mor som ligger langt under normalvekt...ihvertfall fint å høre at du har positiv selvtillit da...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Ikke bekymre deg. Jeg er 164cm og var 108kg på første kontrollen. Nå er jeg i uke 29 og er 119kg. Gått opp 11 kg altså og jordmor og lege sier ingenting på det. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Jeg henger meg på de andre jeg. Dersom du får en lege som er kritisk og kommer med dumme kommentarer så skal du bare bytte lege eller forholde deg til jordmor resten av svangerskapet. Man går i utgangspunktet mest til jordmor dersom man ikke trenger sykemelding og sånt da. Jeg er 160 og var 94 når jeg ble gravid, har gått opp 14 kg til nå og er i uke 38. De 7 siste kg har kommet som vann de siste 6 ukene så jeg har bare fått skryt av kegen for å klare å holde vekten nede. Jeg må si at jeg ikke har levd et hardt liv med bare riktig mat heller....spist masse jeg ikke burde også. Gled deg over at du har et lite vidunder i magen og kos deg under svangerskapet. Man skal ikke slanke seg når en er gravid, men tenke litt mer gjennom det en putter i gapet så går det nok bra. Selv gikk jeg opp nesten 30 kg sist og det var pga masse vann så det er jo selvsagt ikke alltid at store ikke går opp masse.....
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Jeg var 132kg og 174 da jeg ble graivd sist. Gikk ned nesten 10kg de første 2 mnd. Jeg var ikke kvalm, spydde ikke, men gikk meg en tur på 30 min hvar dag før middag og det gjorde susen. La på meg de 10kg jeg gikk ned+3 kg, var 135 ved fødsel, fikk skryt av legen. Du har jo slanka deg du sa han!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå