Gå til innhold

Kan jeg ta abort med en gang jeg får positiv test?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Går på pilla, og hadde sex for noen dager siden. Og nå kjenner jeg mange symptomer akkurat som med de andre. Altså tenker jeg at jeg er gravid. Det passer IKKE med et nytt barn nå, så det er kun abort som er løsninga. Men jeg sliter med tanken på det. Jeg er helt for abort, men det blir så vanskelig når det er noe JEG skal gjøre. Så jeg vil i så fall at det skjer fortest mulig.

Kan jeg dra til lege med dette nå, og få tabletter med en gang testen er positiv? Håper jo at jeg aldri får en positiv test, men jeg har hatt disse symptomene 4 ganger, og alle 4 gangene har jeg vært gravid. Har hatt 2 SA (uke 10 og 12), og tok det svært tungt siden jeg var såpass langt på vei.

Fortsetter under...

Har tenkt i hele natt, og abort kommer jeg ikke til å angre på hvis den blir tatt i uke 4 eller 5. Hadde festeblødning i natt, og holdt på å spy da jeg pussa tennene så nå vet jeg at jeg er gravid selv om det er i uke 3. Har lest om hvordan det foregår, og gruer meg ikke. Vil bare få det unnagjort. Kjenner en psykolog jeg kan snakke med i tilfelle jeg får reaksjoner.

Det var ikke festeblødning, men mensen (eller kanskje en tidlig abort). Slutta jo med pillene selv om jeg ikke var ferdig med brettet i tilfelle jeg var gravid, og blei skikkelig glad da jeg begynte å blø som vanlig mensen nå. Kroppen kan være veldig rar av og til, - tror det blir pille OG kondom heretter til vi bevisst lager nr 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...