Gå til innhold

"Vitamin-miks"- for bedre sæd

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet jo at det egentlig ikke hjelper, men tenkte å lage en liten miks for å bedre mannen min sin sæd, men så kan jeg ikke finne igjen de sidene hvor jeg har lest det.

Noen som vet?

Husker disse: sink, folat, magnesium? tran(omega3), noen fler?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136224813-vitamin-miks-for-bedre-s%C3%A6d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dersom sædproblemet er utseende, og noen gangen også bevegelighet, er det langt på vei bevist gjennom flere amerikanske forskningsrapporter at antioksidanter hjelper. Slik jeg har skjønt det kommer det av at antioksidanter stopper de frie radikalene som sædcellene er svært ømfintlige for.

I alle fall... antioksidanter som C-vitamin, E-vitamin og pycnogenol skal i alle fall prøves her i huset ;-) (Pycnogenolen måtte vi bestille fra Sverige, da den av en eller annen merkelig grunn ikke føres i Norge.) Mannen min har i tillegg planer om å hive innpå omega-3, sink, selen og Q10. Vitamin-coctailene begynner han ikke med før han er ferdig med antibiotikakuren, da visse mineraler hemmer virkningen av antibiotika.

Dersom du vil lese en relativt lett forståelig forskningsrapport om pycnogenol kan du gå inn på denne adressen: http://www.reproendo.com/pycnog_pub.pdf

Takk!

Hos oss er problemet både utseende og litt beveglighet, men mengden er visst god (men hva hjelper det :-)) De var viss en overvekt av sædcellene som hadde helr runde hoder i stedet for "ovale"

Da lager vi en god miks, skader i hvertfall ikke å prøve!

Sink og c-vit skal iallefall hjelpe på slik at sæden ikk eklumper seg.

Mannen min spiser det ved forsøk. Han har god kvalitet. Det blir bedre svømmere. Men man må begynne 3 mnd før forsøk...

Tar 3 mnd å lage nye sædceller.

begrense alkohol og tobakk også for de med dårlig kvalitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...