Gå til innhold

Frekk lege??

To_frøkner+julispire

Anbefalte innlegg

Noen andre som har opplevd at legen din eller noen andre er frekk mot deg, fordi du er ung og gravid? ble omtrendt skjelt ut av legen min. jeg er over 18 år, 19 innen barnet er født, så synes ikke akkurat jeg er sååå ung. er enig i at det er tidlig, og det var ikke helt planlagt, men synees uansett ikke legen skal kjefte på deg fordi du er ung og gravid.

det er vel mitt valg.

Fortsetter under...

hej, er vel omtrent like gammel som deg, har ikke problemer med legen min. han er kjempegrei,men helsesøster jeg var til først var forferdelig. prøvde å presse meg på mødrehjem,noe jeg absolutt ikke trenger,(har utrolig mye hjelp og støtte rundt meg,) de har prøvd å lure meg med på møter med barnevernet, noe min mor heldigvis fikk satt stopper for da hun ble med:p de maser og maser til og med når jeg sier nei. og da påstår de at jeg er uintressert i barnet.

så ble nødt til å nekte å gå til henne flere ganger. dustekjerring:p det er gode ordninger til unge gravide, men er vel noen individer som kanskje burde revurdere oppfatningene sine og oppførselen sin til unge folk. er tungt nok som det er med baby og alt nytt om ikke man skal få pes fra andre kanter også.og husk det er fort gjort å bytte lege over nett, og eventuellt legge inn klage på han du har nå.

finnes det virkelig fortsatt noe som heter mødrehjem???herregud vi lever da ikke i middelalderen!!!hadde jeg vært HI hadde jeg gjort som trollpie sier,byttet lege og lagt inn klage...i trollpie sitt tilfelle derimot ville jeg sluttet å gå til helsesøster,hun kan ikke behandle deg sånn!!!

Jeg var 20 da jeg fikk jenta mi (er 1 år siden). jeg startet å prøve som 18 åring. jeg hadde en lege som også var veldig opptatt av det at jeg var så ung bla bla bla.

Jeg kan si at startet som mor var ikke enkel, ikkke fordi jeg var ung, men fordi det var maaaaaaaaaaange komplikajoner med jenta mi, og hun var plaget med mye smerter det flrste halv året. jeg har samtidig gått på skole osv, snart fedrig med sykepleien. jeg kan si med en gang at jenta mi har det veldig godt, selv om man er ung som er man fint i stand til å ta var epå barna. Helsesøsteren til datter min er så fornøyd når hun ser hvord godt jenta mi har det og hvor fint hun har utviklet seg til tross for hennes tøffe start.

Jeg vet jeg er en god mor, og jenta mi kunnne ikke fått det bedre. Folk må ikke glemme at det er forskjell på hvor modne man er på denne alderen. Jeg selv blir tatt for å være rundt 25, ikke pga utseende, men pga min måte å være på. Da bør det ringe en bjelle hos noen som bare er ute etter alder. Jeg har hatt mye ansvar hele livet, så jeg vet hva det er for noe. Dette er klarer jeg uten tvil like godt som folk som er eldre enn meg.

jaja, det var min utblåsning. Heldigvis slipper jeg nå å høre på at jeg er ung osv... Tror de har sjønnt at dette her er ikke noe vanskelig sakt for meg

Annonse

Hei! Bytte fastlege burde være ganske greit (no vet jeg ikke helt hvor du bor og om du har mange å velge mellom). gå inn på www.minside.no og trykk på logg inn.. hvis du har skattekort får du først beskjed om å taste inn personnr så får du beskjed om å taste inn kode nr ... hvis du ikke har koder kan du bestille det :) inne på min side er det noe som heter Helse -> Bytt fastlege..

lykke til :)

valgte å skifte lege eg hehe...

Eg hadde testet positivt på et par tester men ville inn til legen for å få det helt bekreftet, jeg er bahai og er totalt i mot abort...

Det eneste han fokuserte på når eg satt og snakka med han var å få meg til å ta abort, han sa det ikke direkte, jeg ble ikke skjelt ut men hadde han hatt lov hadde han nok gjort det. Er 16 år eg. synes det er kjempe dålig gjort for leger er en nøytral person som skal hjelpe DEG med det som er det BESTE valaget for deg som person, hadde eg tatt abort ville eg aldri kunne tilgitt meg selv og det hadde jo ikke vært det beste for meg-

Leger er av den mening at jenter generelt ikke kan klare seg alene, ikke kan ta vare på seg selv og definitivt ikke skal bli gravid\syk i ung alder . Har gått igjennom tre leger for å få et fornuftig svar på hvorfor min rygg gjorde vondt. Utrolig vanskelig å se på røntgen at to ryggvirvler er vokst sammen. Så beste rådet er, drit i det .

Be de pelle seg tilbake til bøkene og holde seg der til de innser at verden ikke bare svart og hvit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...