Gå til innhold

Hva er reductil??

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jene som har vært overvektig i snart 15 år, å nå er jeg lei. Etter en veldig tøfft svangerskap, med barn over 7 kg (var 2 stk hehe) så slet jeg med bekkenløsning og kunne ikke trimme. Samt at jeg var alene og ikke hadde overskudd til å spise ordentlig, ble det mye feridgmat, frossenpizza og sjokolade. Nå er jeg 105 kg. Jeg hadde lovet meg selv at mine barn ikke skulle ha ei tjukk mor som ikke orket å leke med de, men sliter fælt med å nå det målet. Har gått opp i vekt etter fødslene, har en vannvittig mage, og hengebuk. Trener 2-4 ganger i uka, er begynt å spise sunnere, MEN har gått opp 3 kg!!!!! Er så de-motivert at jeg ikke finner ord. Mormoren min lovde meg tilogmed penger for hvert kilo jeg gik ned, så det skulle jo være kjempemotivasjon, men når ikke noe hjelper så er jeg så desperat at jeg er villig til å prøve om så piller. Har aldri hatt trua på slanking, men at man må legge om kostholdet og trene. Men jeg får bare mer muskler og snart ser jeg ut som en russisk diskoskaster. Hjeeeellllpppp!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136224640-hva-er-reductil/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hallo!

Du spør hva reductil er, jeg har vel ikke noe mer medisinsk korrekt svar enn at dette er "slankepiller", de gjør at du mister appetitten og glemmer å spise. Er man trøstespiser, kosespiser, bruker mat som belønning osv er dette ikke veien å gå. Har ei venninne som også prøvde disse, hun sa hun kunne like godt spist fluortabeletter.

Legen fortalte at når du har brukt reductil i ett år, så har du endret matvanene, og dermed holder du vekta nede etterpå.

Ca 50-60 % av dem som prøver dem har effekt. Jeg gikk ned 10 kg på ett halvt år og da jeg sluttet grunnet bivirkninger gikk jeg opp 16. Alle jeg kjenner som har prøvd reductil, har gådd opp alt igjen etterpå og mere til.

Jeg kjenner meg veldig igjen i deg, når du sier at du prøver å legge om, at du trener men bare går opp!! :-D Det er meg i ett nøtteskall. Men vi får trøste oss med at når man trener får man muskelmasse, og muskelmasse forbrenner mer i hvile og det vil virke gunstig på lang sikt.

Tror ikke man kommer unna at man må telle kalorier uansett... Har nevnt det før, tror vektklubb.no kan være et veldig godt dytt i riktig retning, og gir en veldig god innsikt i hva en gjør galt. Begynner å innse at det finnes ingen snarvei, man må ha viljestyrke (uansett hva atkins, lindberg, grete roede og resten av de komersielle kreftene sier)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...