Gå til innhold

April: Hvor skal dere feire julen i år?

Anbefalte innlegg

Vi reiser til syden den 21.desember og jeg synes det er kjempetragisk! *hulk* Det blir ikke jul for oss i år, vi skal bare være borte en uke men jeg synes det er helt pyton å være borte på julaften! :( Det er svigerfar som spanderer så vi kunne nesten ikke si nei, det er bare ham og svigerinnen min i tilegg til meg og mannen og barna. De er begge to alene og synes visst det er så trist å være hjemme i julen ettersom de ikke har noen å feire med uten om oss så derfor ville de til syden i år. Det var deres tur til å ha julen så vi må bare henge oss på. Det blir sikkert bra bare vi kommer oss ned, blir jo deilig med sol og varme da. :)

Har avtalt med mamma at vi skal feire med henne den 29.desember så vi bare forskyver alt litt i år, så jeg skal iallefall få pinnekjøtt, hehe! ;) Har bestemt oss for at vi tar alle pakkene og får besøk av nissen da, ungene er heldigvis ikke SÅ store enda, satser på at de ikke følger med på datoene, hehehe! ;)

Hvor skal dere feire? :o)

Fortsetter under...

Vi skal til mine foreldre i år. Der blir vi 3 barn og 5 eller 6 voksne. Vet ikke om min bror får fri til å reise hjem til jul i år. Han skal jobbe lillejulaften og 1. juledag. -Men siden mine foreldre bor på en øde øy..hehe.. så går ikke båtene der 1.juledag...

Gaver vet jeg ikke helt hvordan vi skal ordne, for orker ikke dra med meg alt ut dit, bare for å dra alt like langt tilbake, med enda flere i tillegg... Er ikke bare, bare, for man kan ikke kjøre helt frem. Må kjøre halvannen time, så ferge, så kjøre 15 min og så vente 2 timer på båten som går helt ut. Denne tar ikke biler.. Og så er det 10 min å gå siste stykket. Det kan bli ganske heftigt i storm og grisevær, med et tonn gaver og klær på slep... :s Ikke bare å gå strekningen, men også å få med oss alt inn og ut av båten... off.. kjenner jeg blir sliten bare ved tanken på det....

Vi skal være hjemme i år for første gangen skal jeg ha julen. Blir ikke så mange, bare jeg, mannan, Siri, mamma+sambo og mormor.

Men vi skal kose oss masse. Endelig skal jeg slippe å reise halve norge rund for å feire jul. Gleder med til å våkne opp på 1 dagen og bare gå i pyjamas og slappe av litt.

Det er tur for å feire jul med gubbens familie og svigermor har egentlig invitert. Men siden hun har det ganske trangt (passelig for henne, kjæresten og hunden) og vi blir 6 voksne og 3 barn (og ALLE pakkene som følger med) samt en hund og en katt så var det greiere å ha det hjemme hos oss. Hun lager maten og jeg stiller med rent hus, hehe. Tipper det blir helt fint - ungene får det knall :o)

Men må innrømme jeg gleder meg til neste år når det er mammas "tur". Rolig og avslappet med gubben, meg, mamma og Matildemor. God mat og beina på bordet :o) Kjekt med gubbens familie også - alt til sin tid :o)

Vi skal feire hos mamma og pappa. Svigermor døde jo i våre og svigerfar har avlyst julen og reiser bort :-( Det blir vel bedre neste år.

Neste år håper jeg at vi også feier jul i eget (nytt!!!) hus.

*drømme, drømme*

Annonse

Glemte å kommentere din jul, da :-/

Jeg skjønner godt du hulker oger jul i syden.

DET hadde jeg rett og slett nekta. Da hadde jeg heller sitti her i leiligheta med en brent ribbe. Så det så *S* Er det jul så er det jul. Det har ingen ting med syden å gjøre. Da hadde jula vært avlyst for meg...og det nekter jeg med barn (uten og sikkert ;-)

I fjor hadde vi jo samme dilemmaet som dere, og endte opp med å "feire jul" i syden... Var knust på forhånd, men det gikk greit, selv om jeg hadde NULL julestemning og endte opp hos legen med Maja som trynte og moste leppa både lille julaften, julaften og 1.juledag... Det endet opp med at jula bare var DATOER, så vi hadde en minijul her hjemme med MIN familie da vi kom hjem...

I år er jeg alenemamma for første gang, men skal heldigvis ha Maja med til min familie... Vi blir 5 voksne og 2 barn... Gleder meg masse, men gruer meg fælt til å måtte gi henne fra meg 1.juledag... Neste år blir nok julaften helt rævva, men da skal jeg iallefall legge MASSE kule planer for 1.juledag og 2.juledag...

I tillegg skal typen min reise en hel mnd. til Thailand nå, så både jul, nyttår og bursdagen hans går vi glipp av å få feire sammen... Var sikkert en genial plan å ta alle disse dagene i varmen mens han var singel, men nå... Ja, ja, han kommer jo hjem igjen!! (Og da avspaserer jeg dagen etterpå, tji, hi...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...