Gå til innhold

hei.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

veit ikke om dette er en usaklig tråd, men prøver likevell.

jeg er 18 år og min kjereste er 16, hunn sluttet med p-piller uten og si ifra, ikke før for 4 uker siden sa hun ifra. og for 2 uker siden kom hun og sa hun var gravid og er i 7ende uke nå, og jeg har ikke lyst til og bli far i en så ung alder, og har noen noen forslag om hvilke argumenter jeg kan bruke for og få henne til og ta abort?

er ganske frustrert =/

takker for alle svar =)

Fortsetter under...

Skjønner deg veldig godt, det er jo et valg man bør ta sammen når man er to om å lage et barn. Slemt av henne å gå bak ryggen din og kutte ut prevensjonen i hemmelighet- da har hun jo gått inn for en graviditet med åpne øyne (siden hun ikke brukte noe i 3 uker- uten at du visste, og sikkert kom inni henne)!!! Det er ikke akseptabelt å bedra partneren med overlegg, dette er jo en ting som snur om på livet.. Men enig med hun som svarte over: du må gå på et annet forum som heter abort el provosert abort, se i rullefeltet. Senabort er for de som må søke om å abortere langt ut i svangerskapet. Forresten; "vanlig" abortgrense er 12. svangerskapsuke (12 uker siden hennes siste mens og 10 uker siden befruktningen.. Men kanskje vanskelig å regne ut dette m mens siden hun har gått på p-piller. Tror det er sånn at man får eggløsning ca et par uker etter man slutter på pillen og da kan bli befruktet. Men bør sjekke dette).

Du må iallefall få henne til å forstå at hun alene ikke har retten til å bestemme over for deg, og avgjørelsen må dere ta sammen.Men skjønner det er vanskelig! Ta kontakt med lege/helsestasj for en prat. de vet også hvor langt hun er på vei- i forhold til abort ma dere sikkert søke så fort som mulig

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...