Gå til innhold

Hvordan følges dere med risikosvangerskap opp??


lana<3

Anbefalte innlegg

Har forstått det slik at blir jeg gravid, vil jeg komme til å ha et risikosvangerskap...hvordan følges risikosvangerskapene opp???

 

Har vært gravid før med min datter, men hun hadde stort vekstavvik en stund, lite fostervann og jeg fikk premature rier i uke 30....har bekhterev og fibromyalgi selv...og hadde en SA i mai 07....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Jeg skal først til min fast lege den 11 desember. Men jeg er da et risiko tillfelle.. JEg har selv fibromyalgi og psoriassis.. Men det er ikke derfor jeg skal bli sjekket opp.. Har legen sakt noe om hvorfor du blir et risikosvangerskap?

 

No har jeg brokk.. Og det er da risiko for at den kommer i klemme..Og da er det farlig for meg.. Må operere..

 

Men jeg får da vite hva som skje på tirsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev litt inne på den andre tråden også....

 

Har hatt en SA før, hadde premature rier i uke 30 sist, stort vekstavvik på babyen(de fleste med revmatisme får det),babyen var liten og svak ved fødsel pga svangerskapsforgiftning(også helt vanlig ved revmatisme) hun hadde veldig lite fostervann de tre siste ukene...men alt dette har med revmatismen å gjøre og har med at blodtilførselen ikke alltid er optimal med slike sykdommer...

 

ble lagt inn de siste dagene av svangerskapet for å få slappe av...hadde noen sinnsyke smerter...for jeg fikk jo ikke lov å ta medisin...nå har jeg byttet lege som vet litt mer om revmatisme og svangerskap og han foralte at får jeg de samme smertene som sist skulle jeg begynne på morfin og prednisolon....hjelp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

risikosvangerskap følges opp ganske forskjellig alt utifra hvilket type risikosvangerskap man har....

Du vil helt sikker få flere ultralyd enn normalt om det er noen medisiner du kan ta for å hjelpe får du helt sikkert det også, men hyppige UL er det som er viktigst for å avdekke evt komplikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...