Tussa og Sofie Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Jeg gleder meg til mini blir litt større, er 5 uker nå og det er fortsatt helt sjanseløst å komme seg ut å shoppe litt f.eks. Sliter med at hun ikke sover på dagtid, vil bare sove på meg, og bare skriker i vogna, vuggen eller hvor som helst jeg legger henne på dagtid. Nei, så da på 5 uka sitter vi enda på samme sted i sofaen og er vi heldig så kommer vi oss på en liten times trillings 3 dager i uka. Hun er jo sååå god da gullet mitt, men kjenner jeg blir tussete av å hverken få gjort noe hjemme, eller ute. Får ikke gått på do engang uten at hun skriker vettu, hehe! Snakk om klegg! Hvordan er det hos dere?
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Jeg gjør nok fint lite om dagene jeg også.. Sitter for det meste i sofaen, sliten og trøtt mens jeg ammer lillejenta på 13 dager (stooor appetitt). Har vært på et par-tre trilleturer, og skal en tur til byen i morgen. Nora sover på dagtid nå iallefall, men har slitt med søvn de siste nettene så jeg er helt kake hele dagen.. skulle vel ha sovet og kommet meg jeg også, men jeg er alt for overtrøtt i dag iallefall.. -går rundt i koma i dag.. ikke no gøy. Tidligere så har jeg hatt noen fine dager der jeg har fått rydda litt, vaska klær, sovet.. men ingen dag/natt er lik her hos meg iallefall.
mammaen til Dennis Colin<3 Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Hos oss er det litt opp og ned=) noen dager vil han ligge å sove i sengen sin, men nå de siste to dagene har han bare villet liggi oppå meg, ellers har han bare gråtet vis jeg har lagt han ned for å lage mat eller hva jeg nå skal=) men men, det går seg til vel.. jeg får bare dratt ut i helgene for da er samboeren hjemme og da er det litt tryggere og gå og handle julegaver med barnevogn og alt... tar en trilletur hver dag sånn ca. ellers blir det å sitte på sofaen med dataenpå fange vis ikke lillegutt har stjælt fange først da=P
KristineH79 Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Pjokken min blir 3uker i morgen og var for første gang å handla i dag. Var først på helsestasjonen å veide før vi kjørte til butikken, han sov hele tiden i butikken og var rolig på helsestasjonen... Gikk så fint! Ellers er d opp og ned om han sover mye el lite, lenge el våkner m en gang han blir lagt i vogga på dagen... Dagene går til amming, bleieskift og sove når han sover eller ha han på fanget, av og til vil han bare sove på fanget og våkner så fort jg legger han i vogga og da er d ik mye jeg får gjort!
Amanda- Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 jenten min er veldig rolig.. vi går turer, handler osv... eneste som stopper meg i og gå langt vekk fra hjemmet er ammingen.. må være alene når jeg ammer. greit at mannen min er der.. men ingen andre...hehe.. vil ikke gi henne flaske heller... men vi kan gjøre stort sett det vil vil og orker...
Bajs! Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Lillegutt her er stort sett rolig. Det hender jo at han har luftsmerter, og han har en tendens til å gulpe mye, men dette varierer. Når han gulper mye kan han være ganske uroliig, slik at vi må bære og bysse en del, men oftest kan han ligge rolig og bare se rundt seg når han er våken. Vi prøver å gå tur minst en time hver dag. Har så smått begynt å forberede meg til juleshoppingen (som jeg ikke hadde ofret en tanke før jeg plutselig satt her alene med lillegutt, samboer på jobb i Sør-Afrika). Har lagt trilleturen til det lokale kjøpesenteret og øvd oss på å manøvrere vognen mellom alle hyllene (ganske festlig) og kikket og tenkt. I går tok vi vår første tur til et større kjøpesenter i byen (20 min herfra). Kjempeskummelt å kjøre bil alene med han... Neste uke skal jeg og besteforeldrene ta en skikkelig julshopping-dag. Jeg og mamma skal bedrive butikk-maraton med laaaange huskelister, mens pappa skal bedrive stolt-bestefar-trilling og smile fra øre til øre hver gang han møter noen kjente ;o) Ellers så prøver jeg å få gjort litt husabeid når han er rolig eller sover. Ting er ikke helt på stell ennå pga oppussing, men nå kan jeg snart begynne å pynte til jul. Gleder meg!
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 vi gjør litt forskjellig vi. vårt gull e 17 dager gammel og sover endel ennå.men han har hatt økedøgn og da sover han noe mindre på dagtid.de gangene han er urolig så og bare vil ligge inntil meg, så tar eg han oppi baby sjalet eller slynga eller hva det nå heter, da roer han seg godt ned og får gjort en del i huset:)
skatten 21.41 Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Får ikke gjort så mye jeg heller... Han er 15 dager idag, og er mer og mer våken på dagtid. sover knapt når vi er ute og triller også. Tørr ikke dra på bytur med han ennå nei, så for å shoppe julegaver i år må sambo dra rundt med handleliste. Gleder meg også til han blir litt større og det er mer rutiner rundt spising og soving. Er rundt 3 mnd alderen man får rutiner på sånn sa helsesøster til meg. Vi kommer sikkert til å savne denne tiden når de har blitt store:) De vokser jo så fort!
_Aina&LilleJoachim_ Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 joachim er 16 dager gammel så her får vi ikke gjort så mye enda. Dagene går mest på amming, bleieskifting og soving. Er så kaldt her at vi bare har fått trillet tur to ganger! Har vært på overnattingsbesøk i to dager med de stolte besteforeldra, og bursdagsselskap i dag. Utrolig godt å komme seg ut, men for et strev! Er ikke bare å springe ut døra mer nei:) Godt å bare gå hjemme å kose seg, merker at dagene går skummelt fort... Han blir jo så fort stor!
Mamma TB Skrevet 9. desember 2007 #10 Skrevet 9. desember 2007 husker alle har sagt at en må ta vare på denne første tiden for den går så fort...å det er helt sant!!de to første ukene gikk helst unna med masse tårer frustasjoner og overlykkelighet samtidig,en skummel periode.Følte meg dom og uvitene,føler meg fortsatt uvitene men alikevel så er jeg ikke fullt så dom lengre=)vi koser oss veldig,harde netter jah ingen rutiner på når d er natt hun styrer det fortsatt men prøver å stresse meg ned med å ishe klemme til alle slagt rutiner og lar heller ting gå litt av seg sjøl!kjempe stolt mamma=)sover myyye på dagene og litt mindre på natten men gu så sjønn!ferdig med jule gavene også!jenter det er herlig å ver mamma,sant nok med at en ikke lengre kan springe ut dørene,litt planlegging om en skal dusje og prioriterer henne før meg selv,noe som kan ver synlig til tider,men for et fantastisk vesen!
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Til dere som har bitte små barn som trives best på kroppen deres kan jeg ikke annet enn å prøve bæresjal eller slynge o.l. Selv fikk jeg til tider ikke gjort noen ting og satt bundet til sofaen - frustrerende inneimellom. Nå venter jeg en liten en om noen uker, og foreløpig har jeg en slynge men vurdrer elastisk sjal tror jeg. Selv om det koster alt for mye, synes jeg at det er verdt det, så ikke huset faller sammen rundt meg, storesøster som haler og drar (2 år) og psyken holdes litt i sjakk...det er planen...så får jeg bare se hvordan det går. Det er sannelig en spesiell periode dere går gjennom, gleder meg til å gjøre det for annen gang ) snart...snart....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå