Gå til innhold

Noen andre som jobber i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i barnehage. Noen fler her inne som gjør det, og som har evt. tanker/erfaringer rundt dette? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei LinePine.

Jeg er førskolelærer og jobber i barnehage. På småbarn. Synes det er glimrende jeg. Hva mener du da? Må selvfølgelig prøve å ikke løfte så mye som vanlig men... det skal nok gå bra.

Skrevet

Hei Nemo78! :)

Jeg jobber som konst.førskolelærer/assistent på småbarn. Syntes også det er gull. Forguder jobben min. :) Stort sett alle som har vært gravide i den perioden jeg har jobbet i bhg, har jobbet helt ut. Så som du sier; cluet er nok å prøve å ikke løfte så mye...men det er litt vanskelig innimellom...med et stellerom som overhodet ikke er praktisk tilrettelagt. Men jeg skal holde ut! :D

Skrevet

Ikke så lett å leve etter de gode rådene en selv gir nei. Vi har til og med elektrisk stellebenk, men jeg bruker den ikke. Tar liksom for lang tid å kjør den opp og ned. Må vel skjerpe meg litt der. Når har du termin da?

Skrevet

Mellom 5-7 august et sted. :) 5+3 nå. Så er en skikkelig minispire her ennå. :)

Skrevet

Hehe... da er min super minispire. Termin ca 9. august.

Skrevet

Hei på dere :D

Jeg jobber i barnehage som assistent både på småbarn og stor avd.

Syns stort sett det går veldig fint,men sliter ekstremt med luktene i forhold til bleieskift og tørking på do... sliter dere med det ?

Samtidlig sliter jeg litt med at jeg får noe som minner om kramper i underlivet når jeg har løftet litt for mye sikkert... ( er jo ikke bare, bare ..) Er dette noe dere kjenner til ?

Skrevet

Har ikke merket noe til det med lukt ennå jeg. Litt stikkinger har jeg, men har ikke sett en forbindelse med at jeg løfter mye. Det er normalt å ha stikkinger da livmoren driver å gjør seg klar for den store oppgaven. Gøy om vi som jobber i barnehage kan ha holde kontakten litt. Utveksle råd og erfaringer og slikt:-)

Eller hva synes dere?

Skrevet

Jeg jobber som ped leder i bgh. Men er for tida sykemeldt.Er kvalm og spyr flere ganger om dagen. Orket ikke jobbe mer med denne formen. Det eneste som gjelder er å ligge. Men jeg håper det gir seg snart. Vil tibake på jobb snart. Trives veldig godt. Er nesten 10 uker på vei.

Skrevet

Jeg kan faktisk kjenne litt sterkere murringer/stikkninger hvis jeg har løftet litt for mye. Men det blir fort bedre hvis jeg tar det med ro. :) Men som sagt; prøver veldig å ikke løfte så mye. Barna får klatre litt selv. :)

Skrevet

Jeg jobber også som pedagogisk leder på småbarns avdeling. Trives kjempe godt i jobben min. Har faktisk ikke kunne tenkt meg noen annen jobb:) Hærlig med barn! Jeg har regnet ut at jeg her termin den 14. august. så jeg er 4+1 i dag. Tok faktisk testen i dag, hæærlliggggg!! Har en sønn fra før som nå er 1 1/2 år.

Skrevet

Jeg også jobber i barnehage:) Det gir en mye den tiden sammen med barna... Men sliter med kvalme... Prøvde meg der på tidlig i mårest, men da hun andre begynte å prate om dagens julebordmat, så kom frokosten i retur... Dro hjem da mellomvakta kom, å har siden vært kvalm.... Håper d går over snart, så jeg kan fortsette i jobben min:)

Skrevet

Jeg er ped.leder i bhg. Jobber som vanlig. Går helt fint forløbig..Morsomt at jeg oppdager alle bæsjebleiene til de på småbarn..Kjenner lukta på lang vei..Er mest redd for kattebæsj i sandkassene..og den farlige bakterien som kan komme av det...Prøver å være flink å ha på meg hansker da...

Skrevet

Jeg er ped.leder på stor avdeling, er nyutdannet. Elsker jobben min!

Er ikke langt på vei i det hele tatt (3+4) men kjenner det allerede i ryggen. Så påkledning er vel det jeg sliter med i forbindelse med jobben.

Skrevet
:) Er førskolelærer på småbarnsbase! Trives utrolig godt, og syns det er skikkelig trist at jeg må gå sykmeldt.. Men har vel skjønt at det ikke er så lenge jeg klarer dette! Har bekkenløsning så det synger etter, så jeg må tilrettelegge alt veldig nøye. Har heldigvis en god sjef der! :) Så jeg bruker en rund krakk med hjul på veldig mye, den snurrer jeg hit og dit på, og bruker den også til bleieskift! Vi har heisbart stellebord og jeg kan da sitte med rak rygg og stelle dem! :-) Og så syns de jo det er så stas å få "sitte på med meg" da.. Der jeg snurrer rundt.. Går foreløpig i 50% og er 11+noen dager!! :)
Skrevet

Morsomt å lese alle erfaringene deres fra dere som jobber i barnehage! :)

Jeg er mellom 7 og 9 uker på vei tror jeg, er ikke sikker, og har nettopp fått meg ny jobb, og begynner på mandag! Syntes det var litt rart og si ja til jobben når jeg visste jeg var gravid, men arbeidsgiver tok det kjempebra, og når jeg leser erfaringene deres så er det jo fullt mulig å jobbe helt ut!

Gleder meg til å begynne, har alltid hatt lyst til å jobbe med barn. Dette blir bra! :D

Skrevet

hei jeg jobber som konstituert førskole lærer i barnehage.... er utdannet barne og ungdomsarbeider:) jeg er 5+5... kjenner også stikking/murring etter jeg gjort en del i barnehagen..... bedre når jeg tar det med ro... men holder ut... sliter ikke noe spes med kvalme... men kommer små bølger... de fleste hos meg som har vært gravide har som regel jobbet 50% etterhvert... har termin ca4 august

Skrevet

hei

jeg jobber som fagarbeider i barnehage 2-6 år avdeling.. trives veldig godt.. har en 50% stilling å trives godt med det men er nå blitt sykemeldt 50% pga er utslitt.. er en hektisk hverdag.. er veldig sliten fra før av oxo.. er 12+1 har termin 20 juni:)

Skrevet

Hei!

Jeg jobber som assistent på småbarnsavdeling. Jeg plages veldig med tretthet på jobb. Etter 2. måltid er jeg helt utmattet!!!

Men med en fridag i ny og ned, går det greit:)

Skrevet

jeg jobber som støttepedagog i to forskjellige barnehager 90 % til sammen. er 9 uker på vei og begynner å kjenne det til tider nå. veldig sliten og har endel stikkinger. jobber med barn med spesielle behov og dermed endel utagerende barn som krever endel brå løft. og glemmer meg litt innimellom og det lugger til i magen så må stille litt mindre krav til meg selv om dagen. men fortsatt ikke sykemeldt meg noe og er veldig fornøyd med det. litt plaget med kvalme og heldigvis innebærer min jobb minimalt med bleieskift for der er jeg følsom om dagen. stortrives med å jobbe som støttepedagog men merker disse krevende barna nå sliter meg mer ut enn tidligere ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...