Gå til innhold

Anbefalte innlegg

blodet i navlestrengen etter fødsel?

Jeg hadde ikke hørt om dette før, før forleden dag - men det hørtes veldig interessant ut. Hvis det kan være med på å redde et barn så gjør jeg det gjerne jeg. Noen flere som har hørt om dette og vet litt mer rundt det? Slik jeg forstod det, brukte de det til barn med en eller annen "feil" - men husker ikke hva.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136221367-skal-dere-donere-bort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

vet ikke, men ei venninne av meg ble spurt om dette da hun fødte og hun svarte "ja" og ga bort sitt.....mer vet jeg ikke - men synes det var en veldig fin greie, hvis det er slik at det kan brukes. Skulle brukes til barn med ryggmargs-ett-eller-annet, jeg husker rett og slett ikke. Blodet i navlestrengen er visst helt spesielt og kan derfor brukes til slikt. Mer vet jeg ikke.....derfor lurer jeg på om noen andre vet eller har hørt om dette før.... !?!?!

skal donere bort. veldig vanlig ihvertfall hvis man er med i mor barn undersøkelsen.

man har også valget om man vil fryse det ned, i tilfelle man er redd for at eget barn en dag skal bli yke. men det koster flesk å oppbevare det nedfryst...

er ikke så utbdredt å donere i norge enda, men blir brukt mye til forskning...

Jeg har heller aldri hørt om å donere bort...men jeg har hørt at man kan få frosset ned til sitt eget barn, i tilfelle barnet blir alvorlig syk før fylte 18 år (tror det var 18 år som var grensen). Men det koster en del penger da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...